Voorstellen

Houtdinie

Nieuw lid
29 dec 2013
8
0
Oss, Noord-Brabant
Beste mensen,

Vandaag heb ik me op dit forum aangemeld nadat ik hier gisteren per ongeluk terecht kwam. De projecten die gepost worden in alle stappen vind ik mooi om te zien. Het geeft inspiratie om men zo fanatiek bezig te zien met dingen maken en elkaar helpen. Er is veel kennis aanwezig zo te lezen!

Mijn naam is Rens en ik heb 3 jaar fulltime in het onderhoud op een recreatieoord gewerkt. Hier heb ik veel ervaring opgedaan op allerlei gebieden. Vooral in de bouw, want er werden in de wintermaanden chalets gebouwd waarbij van het afgraven tot de afwerking alles door mijn collega's en mij werd gedaan. Nu heb ik een jaar een andere baan waarbij ik een half jaar een cursus bouwkunde heb gevolgd, erg leerzaam op vele gebieden maar omdat er veel in korte tijd behandeld moest worden waren het vaak de wat ruigere resultaten die behaald werden. Ik hou ervan om dingen te maken met mijn handen, vooral van hout. Mezelf ervan bewust zijnde dat ik alleen over wat basiskennis beschik hoop ik de komende jaren te groeien op dit gebied.

Momenteel huur ik een huis waar ik niet vele jaren meer zal blijven, ik wil over een jaartje of anderhalf een huis gaan kopen met m'n liefje en daar wil ik dan veel dingen zelf gaan maken. Denk aan tuinhuis, enkele meubels, etc.

Tot forum's!
 

Houtdinie

Nieuw lid
29 dec 2013
8
0
Oss, Noord-Brabant
Ondertussen zijn we 2,5 jaar verder. Regelmatig lees ik op het forum, maar posten doe ik nooit. Daar wil ik verandering in brengen :)

Ik heb nu een koophuis met een garage in spouw van 3300 x 7000, mijn "mancave". Langzaam maar zeker komt er steeds meer gereedschap in de schappen, de meeste zijn marktplaats aanwinsten. De garage heeft een puntdak, waarvan de nok 5 meter is. Ik ben begonnen met 3 balken die dienst doen als opslag zoldertje en het plan is om er een dichte verdieping van te maken. Met als toegangsluik het luik van mijn houten tafelvoetbalspel (Topper) dat uit het plafond zakt dmv een motortakeltje. Veel projecten gaan nog komen: andere werkbank, kasten, tuinvlonder met overkapping, buitenkeuken, schuttingen, hoofdbord voor bed, etc.

Gegroet!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.