Eerste Incra LS resultaat

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Vandaag heb ik de eerste verbinding gemaakt met mijn nieuwe Incra LS.
Het was ongeveer een half uurtje freeswerk, 5 minuten instellen en een uurtje nadenken en stukjes kijken van de demo cd.
Het ging niet zo vloeiend als op de cd, maar het resultaat mag er zijn denk ik.

door een klein foutje halverwege het project is de binnenste zwaluwstaart net iets uit het midden geraakt.
Volgende keer beter

Ik vond het eigenlijk wel heel mooi gaan, veel oefenen en leuke dingen maken dan maar;)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 785
  • image.jpg
    image.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 780
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Goed resultaat. Ik moet de eerste nog maken en ik heb de ls al enige tijd. Een paar vragen. Heb je de orginele incra freesjes? Luistert het bepalen van het midden nauwkeurig. En hoe heb je de dikte van het hout bepaald?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
In de eerste post heb ik mij nog iwat ingehouden
Je hebt de metrische ls ? neem aan van wel
Welke freesjes heb je gebruikt etc etc etc etc

MOVIE !!!!!! leg uit DOE WAT ben een tikkie nieuwsgierig !!!!!!!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gffdomme.... en ik zit 1400km van huis en dan post jij zoiets
Na 5jan weer terug en maar gauw es afspreken
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Enorm mooi resultaat, ik heb onlangs ook een LS besteld, maar deze is nog onderweg vanuit US. Wil hem op m'n CMS gaan monteren, dus voordat ik m'n eerst werkstuk kan tonen zal er nog wel wat tijd verstrijken.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Wim en René,

ik heb idd de metrische uitvoering.
de dikte van het hout is bij de halve zwaluwstaart niet van belang, bij de hele wel.
in de metrische handleiding staat alle info onder de template.

Ik heb deze eerste verbinding als volgt aangepakt.

Ik heb de 12.7 14gr frees gebruikt uit mijn b&d doosje.
Een zelfde freesje zit ook in het Incra setje. 12.7 is een half inch.

Ik heb de breedte van een plankje gemeten en het midden van een extra stukje afgetekend.
daarna met de frees een gleuf gefreesd en gecontroleerd of het klopte.
Het centreren hoeft niet super nauwkeurig, alleen is dat wel het makkelijkst zo zien de zwaluwstaarten boven onder er hetzelfde uit,zelfde breedte zeg maar.

nu de stapjes a, b, c, d afwerken in de goede volgorde en klaar.
ga deze week waarschijnlijk nog een kistje maken, ik zal van ieder stapje een filmpje maken.
Het is eigenlijk heel makkelijk.

John
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Sohoho.... Dat doe ik je met de hand niet na! Ik had zo mijn bedenkingen bij dit soort hulpmiddelen, maar als ik zie wat je nou even snel maakt.... Schitterend!

Ben erg benieuwd naar je filmpjes!

Groet, Rob.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
René als je je ls snel binnen krijgt dan kan jij het eerste filmpje op ons forum plaatsen. Gezonde concurrentie. Helaas moet ik werken de komende dagen. En mijn festool frees onder de tafel is geen succes voor wat betreft de hoogte instellingen. Ik wacht wel op mijn triton.

John wat verwacht jij van het gebruik van andere metrische zwaluwstaartfrezen niet zijnde incra?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Volgens mij maakt het allemaal niets uit wat voor freesjes je gebruikt.
Ik heb deze keer een 0.5 inch frees gebruikt met een metrische template, dat werkt heel goed.
De zelfde frees hebben ze bij ecotools volgens mij ook.
Ik ga wel mijn freesbestand uitbreiden, maar met cmt freesjes.
Cmt heeft een ruim assortiment met verschillende hoeken en diameters, als ik mij niet vergis ook de 4 freesjes die Incra in het setje heeft.

John
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
En mijn festool frees onder de tafel is geen succes voor wat betreft de hoogte instellingen. Ik wacht wel op mijn triton.

Bij het zien van de verbinding een vlaag van enthousiasme over de incra ls maar lees nu dat het met een festool frees geen succes is. Werk met een of 1400 in een cms moduledrager. Met een nieuwe frees erbij wordt het me iets te gortig. Wellicht is een optie om de moduledrager van festool in een blad te frezen maar of dit gaat werken?
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Huib,

Ligt er een beetje aan hoe je het aanpakt, ik heb mijn Festool of900 gebruikt.
Het klopt idd dat het een beetje behelpen is om de freeshoogte in te stellen als je daarvoor onder de tafel moet.
Ik denk dat het wel makkelijker te maken is met wat inventiviteit, ik heb zelf ook al een idee hoe ik dat ga doen, maar er komt bij mij toch een Triton omdat die ook aanzienlijk meer vermogen heeft.

Ik denk dat de oplossing die jij noemt zeker te doen is, en goed werkt.

john
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ga er toch van uit dat het prima gaat werken met een CMS module icm een festool frees
heb de cms module onlangs aangeschaft en daarbij een 1010, 1400 en een 2200 die ik er onder kan plaatsen
Zou zonde zijn als er nog een 4e frees bij moet komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.