PDA

Bekijk Volledige Versie : Eindelijk af....

Paul W
28-12-13, 18:04
Het afgelopen jaar heb ik deze kast gemaakt. Omdat ik best wel tevreden ben over het resultaat, deel ik graag de foto's met het forum.
De kast is 150 cm hoog, 90 cm breed en 40cm diep. Het gebruikte hout is Europees eiken in 2 tinten. De lijsten van de paneeldeurtjes en de zijkanten zijn lichter qua tint dan de paneeltjes zelf. De bovenkant van de frontjes van de laden zijn van wengé. Afwerking met Auro meubelolie. De snappertjes voor de deurtjes zijn rare earth magneetjes, verrekte handig. Er ontbreken nog kleine pootjes van wengé, deze volgen nog. Het hele raamwerk heb ik in elkaar gezet met behulp van domino verbindingen.
Thuis ontbreekt het me aan ruimte en grote machines. Gelukkig is Atelier Taxus in Den Oever slechts een half uurtje rijden vanaf mijn woonplaats Hoorn. Hier staat alles wat je als houtbewerker nodig hebt.

@Rick: tevreden zo?

Paul

11873
11874
11875
11876

rickkoorman
28-12-13, 19:42
Gaaf !!!

PeerSchoen
28-12-13, 23:11
Best wel tevreden?? Het is een prachtige kast geworden!

SDC79
29-12-13, 23:07
Het accent op de bovenkant van de lades is er eentje die ik ga onthouden, knap gedaan.

avos
29-12-13, 23:15
mooie kast geworden. Iets om trots op te zijn. Persoonlijk vind ik de greepjes wat minder.. maar dat is een kwestie van smaak. Had van mij wat wat strakker gemogen (past wel bij de kast) en wat minder "gewoon" Maar nogmaals dat is smaak en doet niks af aan je werk!

Frankzomerdjk
30-12-13, 08:49
Paul w:

Atelier taxus in Den Oever waar is dat? Ik woon zelf in den oever maar ik heb er nog nooit van gehoord. Mooie kast geworden.

Gr frank zomerdijk

rudy
30-12-13, 09:12
Best iets om fier over te zijn, heel mooi !

Paul W
30-12-13, 10:24
Bedankt voor de complimenten!

@Frank: kijk op www.houtateliertaxus.nl. De werkplaats is in Oosterland, aan de Akkerweg.
@Avos: ik had wellicht wat langer over de keuze voor de greepjes moeten nadenken. De klant was overigens tevreden
@sdc79: ik heb het bij meerdere werkstukken gedaan, bijv. wenge ingelegd. Het heeft steeds tot verassend leuke resultaten geleid.

Resetter
30-12-13, 22:48
Goed gelukt kassie toch ;) nee zonder gekheid ziet er goed uit, en die Wenge strepen er in doen het geheel leuk af.