Eindelijk af....

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Het afgelopen jaar heb ik deze kast gemaakt. Omdat ik best wel tevreden ben over het resultaat, deel ik graag de foto's met het forum.
De kast is 150 cm hoog, 90 cm breed en 40cm diep. Het gebruikte hout is Europees eiken in 2 tinten. De lijsten van de paneeldeurtjes en de zijkanten zijn lichter qua tint dan de paneeltjes zelf. De bovenkant van de frontjes van de laden zijn van wengé. Afwerking met Auro meubelolie. De snappertjes voor de deurtjes zijn rare earth magneetjes, verrekte handig. Er ontbreken nog kleine pootjes van wengé, deze volgen nog. Het hele raamwerk heb ik in elkaar gezet met behulp van domino verbindingen.
Thuis ontbreekt het me aan ruimte en grote machines. Gelukkig is Atelier Taxus in Den Oever slechts een half uurtje rijden vanaf mijn woonplaats Hoorn. Hier staat alles wat je als houtbewerker nodig hebt.

@Rick: tevreden zo?

Paul

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
mooie kast geworden. Iets om trots op te zijn. Persoonlijk vind ik de greepjes wat minder.. maar dat is een kwestie van smaak. Had van mij wat wat strakker gemogen (past wel bij de kast) en wat minder "gewoon" Maar nogmaals dat is smaak en doet niks af aan je werk!
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Paul w:

Atelier taxus in Den Oever waar is dat? Ik woon zelf in den oever maar ik heb er nog nooit van gehoord. Mooie kast geworden.

Gr frank zomerdijk
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Bedankt voor de complimenten!

@Frank: kijk op www.houtateliertaxus.nl. De werkplaats is in Oosterland, aan de Akkerweg.
@Avos: ik had wellicht wat langer over de keuze voor de greepjes moeten nadenken. De klant was overigens tevreden
@sdc79: ik heb het bij meerdere werkstukken gedaan, bijv. wenge ingelegd. Het heeft steeds tot verassend leuke resultaten geleid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.