Kolomboormachine Contimac - spindel scheef

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Beste forummers,

Ik heb mij onlangs een tweedehands kolomboormachine aangeschaft. Nu heb ik deze getest bij de aankoop, en alles leek perfect. Helaas heb ik niet de spindels gecheckt, en nu blijkt bij het vervangen van de riemen, dat er een spindle scheef staat.

Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze:

contimac.jpg

contimac 2.jpg

Is dit nog recht te trekken (letterlijk en figuurlijk :confused:).

Frank
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.598
Zo te zien is het armpje waar de middelste poelies op zitten verbogen. Armpje met poelie demonteren, poelies eraftrekken met poelietrekker , spul in de banksachroef grote bahco in model buigen en alls weer monteren.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Zo te zien is het armpje waar de middelste poelies op zitten verbogen. Armpje met poelie demonteren, poelies eraftrekken met poelietrekker , spul in de banksachroef grote bahco in model buigen en alls weer monteren.

Ik dacht al zoiets. Dank voor de tip, ik ga het tijdens de kerstdagen eens proberen
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Doen wat chevy zegt... Het is de middelste spindel, de minst kritische... Die van de motor en de boorkolom zijn OK....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.