Milwaukee haakse slijper

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
In de zomer heeft mijn kleine haakse slijper (125 mm) van Flex na meer dan 15 jaar trouwe dienst met een plof en een rookwolk de geest gegeven. Herstelling (condensator) zou 50 euro kosten, als het juiste onderdeel te vinden was. Het kenplaatje van machine en condensator waren niet meer leesbaar. Dus gelijk een nieuwe gekocht. Bij de handelaar waren de haakse slijpers van Milwaukee in aanbieding voor 80 euro. Volgens de handelaar waren ze kwalitatief gelijk aan Hitachi of Flex. Maar vandaag heeft de nieuwe machine al rook geproduceerd. Niet door overbelasting of na lange werktijd. Gewoon bij het plaatsen van plintjes op een tegelvloer. Nu vraag ik me toch af: is het pech, of is het een miskoop en had ik beter terug een Flex, Makita, Hitachi of gelijkaardig gekocht. Hopelijk wordt de machine onder garantie hersteld of vervangen, maar dat weet ik pas na nieuwjaar.

Mathieu
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Mathieu naar dit soort dingen. Het kan haast geen toeval zijn. Is er misschien onderspanning? Dit kan voorkomen bij het gebruik van lange en te dunne verlengsnoeren. Of op een bouwplaats met tijdelijk elektra. Let op je moet de spanning onder belasting meten. Milwaukee zijn prima machines. Er kunnen ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Milwaukee waren prima machines, maar dat is nu al een tijdje in Chinese handen alsook de productie. Ze surfen zo lang mogelijk op de oude reputatie door om de prijs hoog te houden, maar vanbinnen is het rommel aan het worden.
Normaal gezien moeten ze u die wel vervangen, maar daar ga je nooit geen 15 jaren meer uit halen vrees ik!
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
209
7
65
Drachten - Buitenpost.
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb hier nog een oude slijper liggen die al een tijdje zonder condensator draait.
De oude was ook door kortsluiting verbrandt en heb hem er gewoon tussen uit geknipt.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik was zelf niet aan de slag met de machine toen het gebeurd is. Maar overbelasting is onwaarschijnlijk. Het was enkele plintjes op maat maken, een herstelling. Ik vrees ook dat deze machine niet dat is wat ik eigenlijk verwacht van een professionele machine. Die Flex heb ik uren aan een stuk gebruikt (om voegen uit te slijpen). Zonder probleem. Enkel één keer een lager vervangen. Normaal mogen ze geen probleem maken van de vervanging. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze gaan zeggen. Het is de eerste keer dat ik een machine heb die vroegtijdig de geest geeft.
Maar de ellende houdt niet op! Enkele weken geleden heeft de boorhamer het begeven en gisteren was het gedaan met de tweede batterij van mijn accuboormachine.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb hier nog een oude slijper liggen die al een tijdje zonder condensator draait.
De oude was ook door kortsluiting verbrandt en heb hem er gewoon tussen uit geknipt.

Dat gaat inderdaad. Bij mijn boormachine (eigenlijk een erfstuk van mijn vader) heb ik de condensator er ook uitgehaald (kortsluiting). Maar die had maar twee draden, die van de slijptol heeft er vier. Maar eigenlijk kan ik het wel proberen. In het slechtste geval springt de zekering.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
ik ben tevreden met mijn hitachi gereedschap. maar die zijn ook al een paar jaar oud. Ach tis net zoals met autoos nooit een nieuw model, kinderziektes, geen italiaanse, maandag ochtend kwaliteit. en ga zo maar door.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.