Festool oliedispensers

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
IK vroeg me af of er al iemand met de nieuwe oliedispensers van Festool ervaring heeft opgedaan? Ze lijken me best handig en op zich is de prijs ook wel te pruimen.

Eigenlijk weet ik niet of er echt vergelijkbare alternatieven zijn. Het gewone tshirt met een sponsje erin dan even niet meegeteld.

Hoe doen jullie dat ?
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Ik gebruik de oliedispensers al een tijdje. Werken uitstekend, maar zijn redelijk duur in gebruik, zeker als je ze niet heel vaak gebruikt, omdat de olie op de spons indroogt en je de spons moet vervangen.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Geen ervaring. Maar sponsjes kan je in lege schonen en ongebruikte verfblikjes bewaren die je luchtdichtaflsuit dmv het dekseltje.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
De sponsjes absoluut na gebruik vervangen maar dat is toch niet zo onoverkomelijk ... De oliedispensers zijn best wel ok. Maar ze hebben 1 groot nadeel: verticale stukken en onderkanten van horizontale vlakken laten zich niet altijd even vlot behandelen want je kan dan geen druk op het flesje uitoefenen eens dat halfvol is ... Dan blaas je alleen maar lucht in de spons ... Dus tip: onderkanten en verticale stukken met een vol flesje behandelen. Hou er rekening mee dat de olie een redelijk gelige toon geeft eens aaangebracht.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb ze een tijdje gebruikt maar ben er weer uit gestapt, het is werkelijk gemaakt voor zij die massieve keukenbladen plaatsen en ter plekke oliën.
Het werk goed op vlakke en platte oppervlaktes, maar op echte meubels met verticale delen, hoeken en kieren werkt het niet zo goed. De spons is bedoeld voor enkelvoudig gebruik want ze blijft amper een dag of 2 goed na gebruik in de metalen container, je kan het strekken tot een paar weken als je die luchtdicht in plastiek wikkelt en dan in de container.

En na een tijdje wordt alles erg smerig tenzij je het grondig poetst met oplosmiddel meteen na ieder gebruik. De zool van de dispenser zelf is niet proper te houden.

Voor al die redenen ben ik weer overgestapt naar de gewone pot olie en verfborstel, op gewone meubels werkt dat gewoon beter en stukken goedkoper.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.