Draaibank Huvema

nop

Nieuw lid
28 nov 2013
10
0
Hallo allemaal.
Ik heb een huvema 1000-2 houtdraaibank en ben op zoek naar een verloopmoer van M20 x 1 naar een opname voor een HBM chuck 4 klauw.
Dit is volgens mij een M33 schroefdraad.
Alleen de moer zou voldoende zijn, dan kan ik die vast lassen aan de bestaande opname van deHBM chuck.
Ik heb in de buurt gezocht, maar niemand kan me ermee helpen.
Bij leveranciers moet ik meteen een door van 20 stuks of meer afnemen en dat is niet de bedoeling.

Zou iemand me kunnen helpen aan een moer of een leverancier waar jullie goed ervaringen mee hebben??

Alvast bedankt.

Norbert Nooijen
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Er is een paar maanden geleden op het forum een linkje langsgekomen naar een bedrijf dat allerlei verlopen heeft. Ik heb gezocht maar kan het op het forum niet vinden. Misschien dat een ander beter kan zoeken dan ik (of gewoon nog weet welk draadje het was...)

Groet, Karel

En dan kan ik het doorzoeken toch niet laten. (Misschien) geen oplossing voor je HBM chuck, maar dan toch wel voor een Oneway chuck: Willy Van Houte heeft oneway chucks en bijbehorende verlopen. Ik denk dat dit ook de oplossing is die ik me meende te herinneren.

En nog een verloop gevonden, door zoeken met google op "M20 x M33". Dat is alleen eentje voor M20x1,5. Weet je zeker dat de jouwe M20x1 is?

Die laatste heeft ook nog een M33 adapter zonder draad, zodat je die zelf kan laten tappen. Die staat onderaan deze pagina.
 
Laatst bewerkt:

nop

Nieuw lid
28 nov 2013
10
0
Er is een paar maanden geleden op het forum een linkje langsgekomen naar een bedrijf dat allerlei verlopen heeft. Ik heb gezocht maar kan het op het forum niet vinden. Misschien dat een ander beter kan zoeken dan ik (of gewoon nog weet welk draadje het was...)

Groet, Karel

En dan kan ik het doorzoeken toch niet laten. (Misschien) geen oplossing voor je HBM chuck, maar dan toch wel voor een Oneway chuck: Willy Van Houte heeft oneway chucks en bijbehorende verlopen. Ik denk dat dit ook de oplossing is die ik me meende te herinneren.

En nog een verloop gevonden, door zoeken met google op "M20 x M33". Dat is alleen eentje voor M20x1,5. Weet je zeker dat de jouwe M20x1 is?

Die laatste heeft ook nog een M33 adapter zonder draad, zodat je die zelf kan laten tappen. Die staat onderaan deze pagina.
Niet 100% zeker, ik kwam zelf ook al erg veel M20 x1,5 spul tegen.

Bedankt alvast voor de linkjes. Ik ga na het weekend even zoeken en informeren.

Norbert
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Waarom laat je niet een adapter maken van M20 x 1 naar M33 x 3,5 ? Ik denk dat je bij een metaalbewerkingsbedrijf misschien 3 tientjes kwijt bent en dan ben je iig zeker dat hij gecentreerd is en een rug heeft waar de chuck tegen gedraaid kan worden. Die rug heb je niet als je een moer in de chuck last en die op je as is dan te klein plus dat je zeker weet dat je de moer niet 100 procent gecentreerd in de chuck gelast krijgt en weet je wel zeker dat de chuck vervormd door het lassen en dat er dus niet fatsoenlijk mee te werken is. 2 tiende mm uit het midden en je krijgt geen schaal meer glad afgedraaid, ik spreek uit ervaring.

ps, ik weet niet waar je woont maar in H.I. Ambacht weet ik wel een bedrijf die dat doet.

Groeten,
Patrick
 

nop

Nieuw lid
28 nov 2013
10
0
Hoi Patrick,
Ik zoek me suf, maar krijg niet gevonden wat ik zoek.
Als je een goed adres hebt, zou ik het graag krijgen van je.
Ik kom wel M20 x1,5 schroefdraaf tegen, maar eigenlijk niets van M20 x1.
Alvast bedankt.
Norbert
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.568
Gaanderen
M20 X1 is wel heel ongebruikelijk maar als je er zeker van bent dan zou ik deze verloop laten draaien. Centreren is na passen het belangrijkste.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik laat momenteel een as en poelies maken bij onderstaand bedrijf;

http://www.metaalbewerkingbedrijfopstal.nl/home.php

Vriendelijke lui, denken mee, zijn niet overdreven duur en leveren ook aan particulieren.

ps, het adres klopt niet meer, zitten nu in een groter pand om de hoek.

Groeten,
Patrick

Wat is hun contact e-mailadres nu geworden of is dat niet veranderd? Ik heb ze twee keer benaderd voor slijpwerk en ik heb nooit wat van ze gehoord, geen enkele reactie.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Wat is hun contact e-mailadres nu geworden of is dat niet veranderd? Ik heb ze twee keer benaderd voor slijpwerk en ik heb nooit wat van ze gehoord, geen enkele reactie.

Het e-mail adres is niet veranderd, Mijn eerste contact 2 weken geleden was via de mail.

Aanvulling: vermeld je telefoonnummer in de mail zodat ze kontakt met je op kunnen nemen, ze krijgen dagelijks mail met aanvragen waar ze vaak na 2 of3 mailtjes niets meer van horen en dat vinden ze (terecht) zonde van hun tijd. Marcel vertelde mij dat mail met telefoonnummer altijd wordt beantwoord.

@nop,

HBM heeft wel adapters maar niet in de maat die jij zoekt. (nooit gehad ook trouwens)

Groeten,
Patrick
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.