Zaagblad Slijpmachine

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Zoals jullie weten zijn er diverse merken zaagblad slijpmachines.
Aangezien ik altijd de partij wegbreng ineens kost dat nogal wat.

Wat vinden jullie een rieele prijs per tand wat geslepen moet worden en is er animo voor als ik zo'n machine zal aanschaffen om voor jullie forummers ook zaagbladen te gaan slijpen.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
hm zagen 48 tands.
Ik ben nu voor me hele partij 76 euro kwijt om te laten slijpen inc. 5 missende tandjes te herstellen.
Een slijpmachine ligt rond de 400 euro vond ik op internet dus op den duur kan het wel uit.

Stel dat ik een 10 voor het slijpen vraag aan mensen is dit dan redelijk?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk dat die 10 euro staat en/of valt met de kwaliteit
De klein automatisch slijper waar rene13 het over heeft zal een andere kwaliteit zijn dan die van 400 euro
Dat zal je ook wel terug zien in het slijpwerk

Wellicht kan rene13 aangeven welk machine dat was ?!
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Hallo Jesse zelf slijpen kan inderdaad een optie zijn, alleen het vernieuwen van zaagtanden kun je dan weer zelf niet dit kan dus wel een nadeel zijn. Ik ben wel benieuwd naar jou zoektocht.

Groetjes marc
 
ehhm tja das een goede vraag
ik heb hem een weekje of 3-4 geleden gezien op de K in Dusseldorf
kan me eigenlijk alleen nog herinneren dat ze verschillende slijpmachines hadden voor hm zaagbladen en boren
het was in ieder geval een duits merk

nu kun je er wel vanuit gaan dat de machines die daar stonden en paar 1000 euro per stuk kosten,als het niet al meer is

de kwaliteit kun je dus ook niet vergelijken met een geslepen zaagblad op een machine van 400 euro...
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Tendotools:
http://www.tendotools.com/nl/diversen/zaagblad-scherpers/grinder.html

TS24:
http://www.ts24.nl/product_info.php/info/116367/Gude-GSS-700-P-Zaagblad-Slijper/

HBM Machines:
http://www.hbm-machines.com/product...gbladenslijper/hbm-widia-zaagbladslijpmachine

Nu lijken deze allemaal verdacht veel op me kaar.
Redelijk onbekende merken ik kan nergens merk machines vinden.

ook is deze van gude er nog maar zeer irritant in te stellen:
http://www.ts24.nl/index.php/cat/652/Zaagmachines/
op het filmpje ervan die ik vond maakte de bout zelfs het ijzeren frame al kapot:
 
Laatst bewerkt:
ah gaan we met chinese spulletjes beginnen:)
denk dat als je 10 euro vraagt voor het slijpen van een zaagblad op een van die dingen dat de klanten weg zullen blijven:)
met alle respect maar ik geloof echt niet dat je daar perfect geslepen zaagbladen mee krijgt...
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
nou zoek eens een merk machine dan :)
Ik kan geen zaagbladen slijpmachines vinden behalve bovenstaande merken alle info is welkom want ik ben opzoek ernaar.

Dus om direct chinees te noemen zonder alternatieven te noemen vind ik enigzins jammer rene :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Niet negatief bedoeld, ik ken het merk ook niet van eigen ervaring maar als ik het spul zo bekijk icm met assorti dan bekruipt mij toch wel een supermarktgereedschap kwaliteit

Ook begrijp ik Jesse's insteek wel

Nu loopt er ook een draadje van iemand die een werkplek bouwt waar zijn pa een slijperij had, misschien daar eens een PB aan wagen (voor wat info !?) wellicht staat er nog een bruikbare machine ook
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
ik ken het merk ook niet uit eigen ervaring de machine op het filmpje doet mij knudde aan de andere die rond de 400 van dat merk toch weer wat degelijke echter kan er nergens filmpjes over vinden.

Wat ik raar vind is dat bekende merken zoals scheppach, tormek, noem maar op niet zon machine hebben. Nu vind ik 350 a 400 euro veel geld dus wil je wel wat verwachten als je na een tormek slijpmachine kijkt zoals ik heb de t7 van om en de nabij 500 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: knikkerkoning

tuoh

Oud hout
Je moet eens kijken naar slijpmachines van het merk vollmer: http://www.vollmer-group.com/en/products/sharpening-circular-saws/machining-of-hook-angle-and-side-angle.html

Zie je het verschil? Deze fabrikant is de marktleider in de slijpbranche. Ik denk niet dat zo een Chinees spulletje van 400€ dezelfde prestaties gaat leveren. Het slijpen van HM bestuckte zagen houd heel wat meer in dan enkel de tandborst slijpen zoals die goedkope zooi doet. Laat een gereedschapsslijper ook maar zijn boterham verdienen, dat is een vak als een ander.

Mvg,

André
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Kijk eens bij slijpmachine fabriek IJmuiden volgens mij www.slijp.nl
Voor tweedehands vragen ze wel forse bedragen. Zelf heb ik twee machines bij de vader van jefman gehaald. Alles zag er prima onderhouden uit. De meeste professionele slijpmachines zijn door kleinere slijperijen nauwelijks te verslijten. Ik heb diverse machines van slijpmachinefabriek IJmuiden gehad en deze liepen tientallen jaren zonder problemen. Ik zou voor een goede tweedehands gaan ipv die Chinese rommel.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
andre ik snap je punt. Maar vandaag contact gehad met een slijpbedrijf tegenwoordig gebeurt alles met cnc machines mis je een tandje op je zaagblad moet die eerst gemaakt worden omdat ze die anders niet kunnen slijpen.

Feit blijft volgens mij dat nog niemand bovenstaande machines heeft gehad of ook getest heeft. Dus hoe kunnen we dan praten over het resultaat wat verkregen is?
Onderstaande vond ik eenzelfde machine als ik boven heb aangegeven. De machines die ik hierboven hebben staan zijn allemaal handmatig dus niet automatich.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.