CMS modules in een 'gewone' werkbank

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Toxiq,

Maar even een apart draadje gemaakt voor dit onderwerp, het raakt nu al jouw werkbank en de MFTC-XL.
Er kwamen een paar oplossingen bij me op, misschien zit er iets voor je bij.

1)
Misschien is de 'freestafel-egaliserings-inlegplaat' een oplossing?

2)
Een andere optie is twee hele bovenplaten voor je werkbank maken, elk geschikt voor een van de modules.

3)
Een variant op 2) is een rand om de module heen, van mdf, van ze een cm of 5. Voor iedere CMS module maak je dan zio'n rand. Deze leg je weer op op een ingefreesde rand van je eigenlijke werkbank. Zo kan je de module met bijpassende inlegrand vervangen.

4)
Elders op het forum wordt nu ook al aluminium gefreesd. Ik weet niet hoeveel mm. de dikte tussen de verschillende CMS modules verschilt, maar misschien kan je de dunste module opdikken met een op maat (en dikte) gefreesde aluminium ring.

5)
Je haalt de bovenplaat van je werkbank af, en freest de rand voor de CMS modules op de diepte voor de dikste plaat. Dan plak je de rand voor de modules af met huishoudfolie. Vervolgens leg je de dunste module ondersteboven op een vlakke ondergrond. Langs de rand van de module breng je een 'rups' epoxy aan. Daarna leg je de bovenplaat van de werkbank er ondersteboven overheen en drukt deze aan. De epoxy laten uitharden. De epoxy zal nu een op maat gemaakte opdikkende rand op de CMS module vormen, en beide modules liggen daarna gelijk met de bovenkant van het werkbankblad.

Ik denk dat ik zelf voor 5) zou gaan.

Groet, Karel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.