Van slijperij naar hobbyruimte.

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Door dat mijn vader gestopt is met de slijperij en ik meer wil gaan knutselen. Worden de slijpmachines op 2 grootte machines na verkocht en wat kleine machines blijven staan.

en de ruimte die vrijkomt ga ik gebruiken om te knutselen. Maar daarvoor heb je wel spullen nodig. En sinterklaas hoorde dat en die gaf mij het volgende. 2013-12-08 16.06.28.jpg

Daar kan ik al ver mee vooruit.

Foto's van de werkplaats volgen de volgende keer.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
mooie verzameling! Die Kreg jig, daar ga je heel veel plezier van krijgen! Het werkt razendsnel en sterk. Ik ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden en handigheidjes. Op Youtube vind je veel filmpjes over toepassingen.

Groet, Rob.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
@Heckemann

Ik heb al een ander schroef geprobeerd maar dat werkt niet. Gewoon de kreg schroeven maar blijven gebruiken.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@Jefmen: De originele Kreg schroeven werken het best, maar in noodgevallen (als je Kreg schroeven op zijn) dan werken de buitenschroeven (grijs) met bolkop torx van Dynaplus ook goed. Ze zijn wel duurder dan de gewone Kreg schroeven, maar goedkoper dan de blauwe voor buitengebruik. Ik heb ze zelf altijd in grote maten op voorraad voor gebruik in steigerhouten meubels die buiten gebruikt worden. Of: gebruik gewone spaanplaatschroeven maar leg er een klein ringetje om, dat werkt ook wel.

Groet, Rob.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mooie startset om het serieuzer aan te pakken!
Ik heb de trend pocket hole jig met trend schroeven die ook een vierkant gat hebben in de kop.
Nu dat die op waren heb ik er bij axminster besteld van UJK omdat die een TX20 kop. Die vierkante kop is beter dan PZ maar lang niet zo goed als TX.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
@Benchworks. Je moet wat als je wat wilt maken waar je bepaalde dingen voor nodig hebt. Al staan er nog wel aantal foutjes in je plannen. Ik stuur je binnenkort wel een mailtje.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Het is achter ons huis. Alleen is mijn vader de machines aan het opruimen en ik mag die ruimte gebruiken om er te kunnen knutselen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Je was een onderdeel vergeten in je zaaglijst. Het zijn de 2 onderste verstevigings-stukken. Ik ga de mobiele MFTC maken

Daarnaast heb ik voor je nog wel 1 op 1 malletjes van diverse rondingen in PDF als je dat wilt.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Laat maar komen,

Van dat vergeten deel was ik op de hoogte, ik was er achter gekomen kort nadat de plannen uit waren. Maar er zijn zoveel versies in verschillende talen dat de moed mij door de benen zakt als ik denk wat ik allemaal moet doen om zoiets te veranderen. ik houd het liever bij voor een eventuele MFTC2, maar dat is niet voor meteen want er is niet genoeg aan dat verbeterd kan worden :p
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Ziet er veel belovend uit, beetje offtopic, maar enig idee waar de sint de Kreg set kan kopen ?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Heb helaas hele andere ervaringen. Enorm lange levertijden, slechte service en inclomplete leveringen.

Hier lange levertijden, verkeerde leveringen (8mm frees bestelt, 12mm gekregen) en mocht de verzendkosten terug vervolgens zelf betalen :( .
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Daar schrik ik van, ik heb echt andere ervaringen. Werd zelfs gebeld toen iets niet direct geleverd kon worden na een verkeerde bestelling mijnerzijds, of het een dagje later mocht. Heb er dit jaar een paar keer gekocht, geen klachten. Handig, dit forum, hoe meer ervaringen, hoe meer informatie!

Groet, Rob.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Daar schrik ik van, ik heb echt andere ervaringen. Werd zelfs gebeld toen iets niet direct geleverd kon worden na een verkeerde bestelling mijnerzijds, of het een dagje later mocht. Heb er dit jaar een paar keer gekocht, geen klachten. Handig, dit forum, hoe meer ervaringen, hoe meer informatie! Groet, Rob.

Ik heb ook goede ervaringen met dit bedrijf, nu is het weer in evenwicht.:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.