Keuze nieuwe zaagtafel.

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Al een poosje ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe zaagtafel. Zoeken naar de optimale mix van kwaliteit/mogelijkheden en kosten valt niet mee. In Engeland meen ik het model gevonden te hebben wat ik graag wil hebben, wat me weerhoud is de afstand, als er eens wat mis is, dan is het toch wel weer een eind fietsen naar Axminster met zo'n ding achterop....

Het gaat om het volgende model met toebehoren:

http://www.axminster.co.uk/axminster-hobby-ts-200-basic-table-saw-accessories-package-deal

Heeft iemand enig idee of dit model of soortgelijk (van een ander merk) hier in Nederland of net over de grens met Duitsland of België verkrijgbaar is? Belangrijk voor mij zijn vooral ijzeren geslepen oppervlak (de tafel zelf dus) en de zijdelingse verlenging met doorlopende aanslag)

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
Dit is een remake van de Kitty zaagtafel. Die wordt ook nog wel eens 2e hands aangeboden. Ik heb er zelf ook eentje, compleet met alles erop en eraan. (zit zelf een wat grotere tafel te overwegen, maar ben daar nog niet uit, de kitty komt dus wellicht op de markt)

Het is een prima zaagtafel, inductie motor dus lekker stil. De langsgeleider is ook goed af te stellen. De roltafel met wat geduld ook, maar die moet je dan niet te vaak erop en eraf willen halen. Dat is wel iets om even over na te denken. Verder lekker compact, maar daarmee soms ook weer wat beperkt voor wat grote martiaal. (Alhoewel je met wat rolbokken etc ook een heel eind komt)
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Heren, dank. Mijn Google-vaardigheden zijn wrakker dan ik dacht, ik kon het niet vinden!

@Avos: ik heb geen haast, als je verkoop van je Kity overweegt, laat eens weten in welke prijsrange ik dan moet denken?

Groet, Rob.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
Beste Rob,

er staat net een ander topic op het forum over iemand die er net een heeft gekocht. Die heeft er €400,- voor betaald. Ik denk dat dit een reeele prijs is, als hij vrij uitgebreid is (verlengtafels, onderstel) etc wellicht nog iets meer, maar dan heb je het ook wel gehad.

Houdt ander even via PB contact, wellicht dat ik op niet al te lange tijd switch.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
He Rick, maar is wel een erg mooie zaagtafel gezien het geld.. Ik heb deze ook op mijn lijstje staan tbv een slag groter. Begin dan denk ik zonder de roltafel, die is gewoon los te krijgen. Scheelt weer..
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Nee, althans nog niet definitief. De link laat inderdaad wat moois zien, maar ja.... De bakken met geld weerhouden me een beetje. Die Axminster / Kity kloon lijkt me nog steeds een goede machine voor een redelijke prijs, dus vooralsnog zou dat hem moeten worden. De aanschaf gaat sowieso pas begin volgend jaar plaatsvinden, dus ik heb nog bedenktijd.

Een van mijn bedenkingen is het feit dat het een erg grote zaagtafel is voor mijn kleine hok. Dat probeer ik dan om te zetten in iets positiefs door dan een plaat MDF op dat ding te leggen en hem als montagetafel te gebruiken. Dat doe ik met mijn huidige tafelzaag ook, maar die is een stuk kleiner. Lastig lastig.

Enfin, wanneer de buit binnen is zal ik zeker een en ander laten weten/zien!

Groet, Rob.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Ik heb de zaagtafel zie staan op de hout en interieur beurs in Gorinchem .is een hele mooie machine en heel stevig gebouwd.

Ik weet verder niks er over en of er meer machines zijn die daar op lijken maar het lijkt mij wel een goede machine.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
Het enige wat ik weet is dat deze in de VS al Grizzly worden verkocht. Ik geloof dat het een aantal mensen aan de USA zijn die productie in china zijn gestart om tegen een scherp tarief kwaliteit te bieden. Ik was persoonlijk wel onder de indruk van de machine. Zit toch echt wel kwaliteiten verschil in tov een HBM bijvoorbeeld en prijsverschil in niet groot..
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Hoi Rob,

heb je ondertussen al een beslissing gemaakt welke zaagtafel je gaat aanschaffen? Ik zit zelf in ongeveer dezelfde situatie. Het viel me laatst op dat ze nu bij Axminster ook een budgetzaag hebben die 80mm zaagcapaciteit heeft, al is hij nu al een tijdje niet op voorraad.

Zie hier: http://www.axminster.co.uk/Axminster-hobby-series-ts-250m-basic-table-saw.

Ik zit er aan te denken om naar een winkel van ze te rijden om het een keer te bekijken. Mocht het dan wat lijken kan ik het meteen meenemen. Gezien de brandstof van de baas is zou dat alleen een overtocht kosten. Stuk goedkoper dan met de post op laten sturen en je hebt het hu van te voren kunnen bekijken.

Groet, Joris
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hallo Joris,

Ja, de beslissing wel, de aanschaf zelf heb ik even uit moeten stellen. Dit jaar wil ik proberen om de TS250 van Axminster aan te schaffen met zijtafel en onderstel, waarbij ik nog twijfel over de roltafel. Dit ivm beschikbare ruimte en twijfel aan echte noodzaak. De extra kracht en zaaghoogte maken voor mij het prijsverschil met de TS200 acceptabel.

Net als jij ben ik van plan een keer die kant op te karren (Ook hier brandstof van de zaak), combineren met een weekendje weg. Ik zie ook graag wat ik koop :D Zoals het er nu uitziet gaat de aankoop echter niet voor het najaar plaatsvinden.

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.