2dehands KITY 419

Sebastiaan

Nieuw lid
4 dec 2013
2
0
Beste,

Ik heb net een 2dehands Kity 419 gekocht bwj 1999. Het ziet er een zeer degelijke zaagtafel uit. Heb er 400 euro voor betaald. Nu heb ik gisteren hem eens getest en wat toch niet zo content.
Als de motor draait hoor je heel de tijd een extra geluid. Het klinkt alsof hij ergens tegen aan sleept en ik zie niet waar.
Hoe kan ik dit oplossen?

Moet dat metalen stuk die net achter je zaagblad zit waar ook de afzuigkap op zit ( weet de precieze naam niet ervoor) perfect in lijn staan met je zaagblad? Nu staat ie meer aan de rechterkant.

Ik wou gisteren dan een stukje mdf haaks zagen maar als ik hem langs de geleider duw blijft hij eerst mooi tegen geleider maar vanaf hij 1 cm door de zaag zit wijkt hij helemaal af van de geleider naar links. Op het einde zit er dan bijna 6mm tussen mijn stuk en de geleider. Hoe kan je dit goed krijgen?

De afkort geleider werkt wel goed al had ik gedacht dat de rollementen iets beter gingen zijn en niet van rubber/plastic.

Ik vond 400 euro best nog veel voor een 2dehands zaagtafel ( ben nog maar beginnende hobby houtbewerker) maar ik dacht voor zo'n degelijk machine wil ik dit wel betalen.
Maar nu begin ik toch te twijfelen..

Kan er iemand mij helpen?

Alvast bedankt! En ik heb al veel gehad aan deze site!

Gtrzz Sebastiaan
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Hoi,

€400,- voor een nette kitty 419 vind ik een reëele prijs. Dat metalen stuk is je spouwmes. Die moet idd perfect in lijn staan met je zaagblad. Dit kun je doen daar rondom je zaagblad het inlegplaatje los te schroeven, dan kom je ook bij de bevestiging van je spouwmes. Daar kun je deze doormiddel van opvulplaatjes in lijn met je zaagblad zetten. Let er wel op dat je spouwmes vlak is en niet verbogen, in dat laatste geval gewoon even terug buigen.

Verder is het een prima zaagtafel, helemaal om mee te starten. Afstellen vereist wat geduld, maar als het om de langsgeleider etc gaat is deze prima af te stellen. Wat dat betreft goed om veel youtube filmpjes over deze onderwerpen te bekijken. Daar komt het meeste wel aan bod.
 

Sebastiaan

Nieuw lid
4 dec 2013
2
0
Bedankt voor de info!
Ik zal vanavond de spouwmes al eens recht zetten en kijken om de langsgeleider goed af te stellen.

Ook zal ik youtube filmpjes bekijken. Dan kan ik dit weekend beginnen met men eerste werkje :) :)

grtz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.