Trap maken zonder Zware machines in werkplaats

pinochio

Actieve deelnemer
11 feb 2011
25
0
Geachter houters,

nu mijn huis in de eind fase zit is het de beurt aan mijn trap, het zou een trap zijn met een begin trap. Nu is het plan om mijn trap onderdelen al op dikte te laten schaven in de houthandel en omdat ik geen vlakschaaf van dikte bank heb.
ikzelf heb voor schrijnwerkerij gedaan dus de trap maken is op zich niet moeilijk.

denken jullie dat dit te doen is zonder de nabijheid van zware machine`s zoals van dikte bank en vlakschaaf ?
al de andere machines zoals bovenfrees, zaagmachines is voorradig.

Mvgr
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
Het hout wat ik gekocht heb was op de dikte die ik nodig had, of was het nou andersom :confused:
Ik heb gebruikt: bovenfrees, handcirkelzaag met geleider, afkortzaag, decoupeerzaag, excentrische schuurmachine, schroef/boormachine.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Het kan heel goed met een handzaag, handschaaf, beitel, hamer, doorzettingsvermogen en geduld. mijn vader had vroeger niet meer dan dat.
 

pinochio

Actieve deelnemer
11 feb 2011
25
0
Prachtige trap,
Echt sjiek, ik vraag me af qua stevigheid van de trapboom, die niet tegen de muur zit. hoe voorkom je dat die doorbuigt ?

Mvg
Bert
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
de trapboom is 3,8 cm dik multiplex en op het smalste punt 30 cm, zit ook nog een boom tegen de kern, dus nee die buigt niet door
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.