De Promotor

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooi strak figuur en zuiver uitgevoerd. Ik moest direct terugdenken aan een bezoek aan Björn Köhler in Eppendorf (Dld).
Hij maakt prachtige kerstfiguren en zet daarmee op een moderne manier het klassieke handwerk van het Ertsgebergte voort.
Daar werken ongeveer 30 medewerkers aan de productie van dit soort poppetjes. Hij verstuurt ze wereldwijd.
Zie www.bjoern-koehler.de Toch nog lastig om dit in de juiste verhoudingen te doen. Dat is je in ieder geval goed gelukt.
Krijgt de PROMOTOR ook nog supporters met een draaibeitel in de hand of een eigen draaibank?
Ben benieuwd - kan een mooie serie worden.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Grappig gedaan en gaaf uitgevoerd Jan. Is het ook wat om voor de andere houtbewerkers iets soortgelijks te maken? En we hebben een aantal begaafde gereedschapmakers onder ons. Kan nog een leuke serie worden...... met verzamerlaarswaarde ;).

jaap
 
Mooi strak figuur en zuiver uitgevoerd. Ik moest direct terugdenken aan een bezoek aan Björn Köhler in Eppendorf (Dld).
Hij maakt prachtige kerstfiguren en zet daarmee op een moderne manier het klassieke handwerk van het Ertsgebergte voort.
Daar werken ongeveer 30 medewerkers aan de productie van dit soort poppetjes. Hij verstuurt ze wereldwijd.
Zie www.bjoern-koehler.de Toch nog lastig om dit in de juiste verhoudingen te doen. Dat is je in ieder geval goed gelukt.
Krijgt de PROMOTOR ook nog supporters met een draaibeitel in de hand of een eigen draaibank?
Ben benieuwd - kan een mooie serie worden.
vr.gr. Jan Pranger.
Jan er komt een vervolg maar dat gaat nog zo'n 4 a 5 maanden duren.

Grappig gedaan en gaaf uitgevoerd Jan. Is het ook wat om voor de andere houtbewerkers iets soortgelijks te maken? En we hebben een aantal begaafde gereedschapmakers onder ons. Kan nog een leuke serie worden...... met verzamerlaarswaarde .
jaap

Jaap, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld???
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
P5050032.jpg

P5050033.jpg

P5050034.jpg

P5050035.jpg


Een mascotte? Nee een hele werkplaats waar alle "soorten" houtbewerkers een plaats krijgen: een soort OpenDagHout in miniatuur.
Zoals op de foto die ik schoot in Seeg bij München op de Duitse houtdraaidagen mei 2013 met expositie.
Zo dan hebben we Jan van der Ploeg ook even aan het werk!:D
vr.gr. Jan Pranger
www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.