Uploaden van een video

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Onlangs wilde ik een paar korte videos voegen bij een posting op dit forum. Deze videos zijn opgenomen met een Sony fotocamera type "cybershot DSC-H50". Ik heb ze met zo'n transferkabeltje over gezet op mijn Ipad 2. Tot zover alles in orde, ik kon/kan de videos zonder probleem afspelen op de Ipad.
Maar bij het maken van het forumbericht kreeg ik ze niet overgebracht vanuit het fotobestand op de Ipad.
Toen dacht ik, oké, ik zet de video's waar het om gaat wel eerst op Youtube, en dan pluk ik ze daar vanaf. Maar overzetten op Youtube lukte ook niet.
Ik heb er totaal geen verstand van, maar kan het iets te maken hebben met een afwijkend video-format van Sony?
En wat is dan de remedie? Wie weet er raad?
Alvast dank voor elke reactie!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Een video upload je het best naar youtube en dan plaats je een link op het forum. De link maak je aan door op het film icoontje in de editor te klikken en dan de url link daarin te kopiëren

jaap
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Sam, Jaap, dank voor jullie reactie. Het eerst uploaden naar Youtube heb ik geprobeerd (3 of 4 maal); de procedure lijkt goed te gaan; ná het uploaden wordt je uitgenodigd om het filmpje af te spelen, en dan zie ik alleen maar een afbeelding van een zwarte kat op een grijze achtergrond..??
De bestanden zijn niet groot, 1 à 1,5 minuut video...
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
PS: op de afbeelding van de zwarte kat staat de tekst: "no stream"
Zoals jullie merken ben ik tamelijk digibeet, weet bv niet wat "url" betekent, anders dan dat het een aanduiding is van "iets" op het internet....
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3