Je zelfgebouwde boot volgend jaar op de Hiswa?

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik ben geabonneerd op 'flessenpost' van Nauticlink.

Daarin stond vandaag het volgende stukje:

Bert van Baar is de man achter de houten 'Bootbouwschool' en vraagt zich af, waar alle mensen met ideeën en dromen over het zelf bouwen van een boot nu gebleven zijn. En 'of de zelfbouw uit de jaren 70 en 80 uit de vorige eeuw nog ooit zal terugkomen...'. We zijn met z'n allen toch niet onhandiger geworden? Of luier? Is het alleen de crisis? Of ook het gebrek aan noodzaak, nu tweedehands boten in prijs steeds bereikbaarder zijn geworden? Op zoek naar nog springlevende 'Backyard Boatbuilders' wil Van Baar nu op de HISWA 2014 in de RAI een verzameling zelfgebouwde houten boten presenteren. Vanaf een tekening of uit een bouwpakket, dat maakt niet uit. Maar wel als zelfbouwproduct van een amateur, met de technische middelen van de gemiddelde amateur. Zonder hulp van werven. Inzenders maken kans op de 'Hiswa Amateur BootBouw Award' (de HISWA-ABBA). Nu ja, dan moeten die amateurs met zelfbouwboten er natuurlijk wel zijn... Wie de afgelopen decennia dus nog iets van hout heeft gebouwd, en het wel leuk vindt zijn creatie tentoon te stellen, wordt verzocht zichzelf en de afmetingen van z'n boot bekend te maken via info@bootbouwschool.nl en een paar fotootjes mee te sturen. Uitgenodigde deelnemers krijgen HISWA-vrijkaarten en cadeaubonnen. Maar het blijft een proefballonnetje, want de directeur van de Bootbouwschool, weet echt nog niet of de gezochte botenbouwers nog wel bestaan...

En dat leek me wel leuk om hier even te herhalen.
Nou, ieder die hier wel eens heeft meegelezen weet dat de 'gezochte botenbouwers' echt nog wel bestaan!

Groet, Karel
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
Leuk dat ik die naam hier tegenkom

Bert van baar is mijn leraar geweest aan het hout en meubelerings college.
Lijkt mij hartstikke leuk om mijn boot daar te presenteren maar helaas is die dan nog niet af.


groet
 
A

Athanor

Guest
Ik heb 10 jaar geleden ook eens een prachtige cursus bij hem gevolgd voor het bouwen van een overnaads sloepje. Zeer leerzaam en leuke activiteit waarbij we met 2 ploegen van 6 man twee boten bouwden in 9 dagen tijd.


Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Leuk dat ik die naam hier tegenkom

Bert van baar is mijn leraar geweest aan het hout en meubelerings college.
Lijkt mij hartstikke leuk om mijn boot daar te presenteren maar helaas is die dan nog niet af.


groet

We zijn druk aan het plannen maken voor een Open Dag Hout 2015. Bij deze de uitnodiging om je boot mee te nemen, lijkt me geweldig als je boot klaar of in aanbouw meeneemt!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.