Paul Sellers prepareert een setje beitels van de Aldi

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.056
1.687
Terkaple
www.woodworking.nl
We hebben natuurlijk hier al wel wat af gefilosofeerd over het prepareren en slijpen van beitels, maar dit filmpje is toch wel weer de moeite waard. Het blijft een gemoedelijke man die met een aangename zekerheid zijn verhaal doet. Ik zag zo'n setje vorige week nog liggen en het is gewoon veel waar voor je geld.

jaap

 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik ben een absolute fan van Sellers z'n "no-nonsense" aanpak. Geen verkooppraatjes, enkel een halve eeuw ervaring en een passie voor hout. En steeds tips over hoe het goedkoper kan, altijd leuk voor een amateur. Ik twijfel niet aan de kwaliteit van bijvoorbeeld Lie Nielsen, maar het is toch ook leuk om te zien dat het niet duur moet zijn om heel goed te werken.
Ik heb al eindeloos veel filmpjes bekeken van Sellers en ik krijg er maar niet genoeg van...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Ik heb vorige week een setje meegenomen. Als eerste gekeken hoe scherp deze was out of de box. In mijn optiek bot. Even snel op mijn polijst schijf gelegd, nog steeds matig. De achterzijde even gevlakt met schuurpapier en weer gepolijst. Nu was het resultaat zeer goed. Vlijmscherp. Eens kijken of we er andere handvatten aan gaan zetten. Voor ongeveer 2.50 per beitel heb je gewoon een hele goede beitel ik weet nog niet hoe de standtijd is maar ik denk dat deze beitel nauwelijks onderdoet voor nooitgedagt. Alleen het handvat is niet mijn smaak.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Wim, de standtijd van deze beitels is goed gebruik deze setjes ook in de meubelmakerij (in verschillende hoeken geslepen op 16 graden 26 en 31 graden).
Heb bij een set ook de handvatten eraf gehaald en er eigen op gezet. Had ze alleen niet bij de Aldi maar de Lidl weg is volgens mij dezelfde fabrikant beitels worden in het voormalige Oost duitsland gemaakt en is dus geen chinese troep! Heb op het forum hierover een tijdje terug alweer over gepost.
Jammer alleen dat ze zo onregelmatig aangeboden worden ze zijn naar mijn mening veel beter als de huidige bahco beitels met kunststof heft.

Roeland
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo
Weet iemand misschien nog zo'n setje te koop??
Was toen net te laat om er een te kopen, het belachelijke met de aldi is dat ze niet op alle vestigingen tegelijk of soms eerder of helemaal niet verkopen.
Maar hou me zeker aanbevolen als er iemand zo.n set voor mij te koop heeft
Groet
Marco
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Kheb het setje ook aangeschaft. Er is wel even wat werk aan, maar ze doen het uitstekend. Van harte aanbevolen!! De setjes van aldi en lidl zijn volgens mij precies dezelfde.
gr Albert
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Natuurlijk heeft hij narex, geloof dat ik de meeste merken wel voorbij heb zien komen in zijn filmpjes, maar wat dacht jij nou, dat meneer sellers zijn beitels koopt die hij gebruikt in zij filmpjes?
Nou denk het niet, deze jongens krijgen alles "GRATIS" aangeleverd om reclame technische beginselen ten uitvoer te brengen, in zijn of hun filmpjes!
bij de amerikanen is het nog erger!
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo,
Ik heb eindelijk een mooi setje (Lidl) zeer goedkope beitels binnen gekregen van top kwaliteit van mijn zeer goede vriend uit het hoge noorden, ik ben hem zeer erkentelijk voor, heb hem al een paar keer bedankt , maar bij deze nog een keer!
Bedankt mijn vriend,..
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
@marples: Ik vrees dat je ongelijk hebt wat betreft Sellers en sponsoring. Even de link naar z'n disclaimer: http://paulsellers.com/my-disclaimer/
Sellers wil net geen sponsoring op gelijk welke manier in tegenstelling tot inderdaad heel wat andere houtbewerkers. Als je z'n arsenaal aan gereedschap bekijkt merk je ook wel dat er geen enkel merk opvallend sterk aanwezig is. Hij schuwt ook nooit negatieve kritiek over gereedschap dat hij getest heeft, wat hem niet in dank zou worden afgenomen indien hij gesponsord zou worden.
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
zou kunnen, maar ik weet het niet! het net loopt ervan over en dit staat er zelfs in zijn disclamer,.... I am also a shareholder in Artisan Media Ltd UK.

groet
marco
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
zou kunnen, maar ik weet het niet! het net loopt ervan over en dit staat er zelfs in zijn disclamer,.... I am also a shareholder in Artisan Media Ltd UK.

groet
marco

http://www.artisanco.com/about-us/

Laat artisan media ltd nu net een onafhankelijke firma van ambachtslieden zijn die films, documentaires en tutorials maken over de verschillende ambachten, zonder verbonden te zijn aan (of gesponsord te worden door) specifieke merken.
 

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
@reinout,massis,
Denken jullie nou werkelijk dat hij jullie gaat vertellen hoe hij zijn geld verdient, beetje naïef, en ook niet relevant, om hier meneer sellers of welke gereedschaps demonstrator zijn mogelijke financiën of inkomen te bespreken, want niemand heeft gelijk, omdat je dat gewoon niet weet vind ik,..


@maplesfan, ik denk ook dat alle filmpjes op youtube die een product,(en dit maakt niet uit wat) demonstreren, op een of andere manier gesponsord zijn of worden, kan niet zijn dat iedereen die deze films maakt dit voor niks doet!
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
@reinout,massis,
Denken jullie nou werkelijk dat hij jullie gaat vertellen hoe hij zijn geld verdient, beetje naïef, en ook niet relevant, om hier meneer sellers of welke gereedschaps demonstrator zijn mogelijke financiën of inkomen te bespreken, want niemand heeft gelijk, omdat je dat gewoon niet weet vind ik,..

@maplesfan, ik denk ook dat alle filmpjes op youtube die een product,(en dit maakt niet uit wat) demonstreren, op een of andere manier gesponsord zijn of worden, kan niet zijn dat iedereen die deze films maakt dit voor niks doet!

Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, want wat ik nu lees is dat je het onterecht vindt dat ik erop wijs dat Sellers geen verbintenis heeft met een specifiek merk, omdat je vind dat we dat soort discussies hier niet moeten voeren, waarna je zelf doodleuk verder gaat met het tegenovergestelde te beweren?
En daar bovenop ben ik dan nog naïef ook?

Ofwel weerleg je mijn argumenten, ofwel zeg je dat het niet besproken moet worden, maar ijskoud zeggen dat wij het niet mogen bespreken om dan jouw mening te spuien vind ik persoonlijk niet kunnen.

Wat youtube betreft vind ik je statement overigens énorm veralgemenend, Het leeuwendeel van de filmpjes op youtube zijn gewoon hobbyisten die hun nieuwe materiaal graag willen showen met een "review". Overigens ben je in de VS wettelijk verplicht een statement toe te voegen dat je betaald werd of het product gratis kreeg voor je review als dat het geval is. Bijvoorbeeld:

Ik kocht onlangs deze filter:
http://hikelighter.com/2012/03/06/sawyer-pointone-squeeze-water-filter-system/

onderaan de blog in kleine letters:
In accordance of USA Federal Trade Commission 16 CFR, Part 255: I hereby declare that the products mentioned within the content of this article were not supplied to me in exchange for services. All products mentioned within the content of this review are free of endorsements between myself and the manufacturers and meets all FTC 16 CFR.255 compliance requirements.


Uiteraard is dit niet van toepassing op Sellers gezien hij uit de UK komt, maar voor een hoop spullen op youtube geldt die wet dus wel.

Waarom zou het niet kunnen dat al die filmpjes op youtube liefhebbers zijn die dat doen? Als een product 10.000 keer verkocht wordt en er zijn 10 liefhebbers die graag hun product showen op youtube heb je amper 0.1% van de kopers op youtube staan, maar wel 10 review filmpjes van mensen die niets met het merk te maken hebben.
Er zullen vast ook gesponsorde filmpjes tussenzitten, maar meer niet dan wel lijkt me.
Ik heb overigens nog nooit iemand weten ontkennen dat ze het product in kwestie gratis ter review kregen, het feit dat een bedrijf zijn product gratis ter review uitdeelt geeft enkel aan dat ze begaan zijn met meningen van gebruikers en vertrouwen hebben in hun eigen product...

Als het om echte pur sang reclame gaat - "kijk, persoon X gebruikt ons product!" - dan gaat het om beroemde personen in hun vak, niet random youtube gebruikers.

Dus om het kort samen te vatten: ja, ik denk dat de heer Sellers ons vertelt waar hij zijn inkomen haalt, simpelweg om die reden dat zijn job (houtbewerken, les geven in hout bewerken en maken van lesdvd's en boeken) volstaat als inkomsten.
Omdat iemand die dag in dag uit hout bewerkt dat doet met het materiaal dat hij goed en leuk vindt, niet het materiaal dat hem in de handen geduwd wordt.
Omdat er ook de dag van vandaag nog eerlijke ambachtslieden bestaan.
 
Laatst bewerkt:

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
@massis Het is erg moeilijk lezen wat iemand schrijf of probeert te schrijven he, en ook moeilijk om iets te begrijpen als je graag gelijk wilt hebben nou bij deze, ken je dat krijgen, ik verdien daar niks meer of minder mee!!

Het enigste wat ik jou probeer te vertellen is dat jij niet weet wat de waarheid is! ook ik niet, maar niemand anders dan sellers! met al je gigantische verhaal is niemand iets wijzer

En wat ik tegen marplesfan zij is dat ik zijn mening deelden niet meer of minder.

en voor mij is dit klaar
 

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
@ roeland heb ik jou naam genoemd!
Kijk dat bedoel ik nou, zo word hier gouw iets uit zijn verband gerukt, waar het om ging was de stelling van marplesfan dat, hij zijn uitgeprobeerde beitels gratis (of gesponsord gekregen hebt) zou krijgen om ze te bespreken, voorde rest is alles erbij getypt, en staak ik mijn pleidooi
 
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@Massis: Off topic: mooi filter, erg slim! Ik sjouwde in "mijn tijd" rond met enorme keramische filters en deed errug lang over het filteren van een litertje. Mooi hoor!

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.