Eindelijk weer kistjes.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo forummers,

Het is even geleden maar ik heb dan eindelijk weer eens wat tijd gevonden voor eigen werk. Niets in opdracht....gewoon lekker zelf aanklooien...Gelukkig heb ik plankjes zat dus een stukje hout was snel gevonden...

20131119_163756.jpg
Wat plankjes noten.....ook heb ik wat licht gevlamd esdoorn gezaagd maar die staat hier nog niet op...

De reden van het maken van deze kistjes kwam eigenlijk doordat ik wat te neuzen in mn eigen houtzolder thuis en daar kwam ik wat mooi fineer tegen...Dit eerst maar eens geplakt op dun multiplex...

20131119_143140.jpg

Wat zijn er toch mooie fineertjes te krijgen he....

20131119_171306.jpg
Gewoon een simpele hoekverbindingen....zaagblad op 45 graden en gaan met die banaan!!!
Verlijmen met gewone houtlijm van de A. C. Tion.....en wat lijmklemmen die ik afhandig maak van de postpode...

IMG_7143.jpg
Hier dan t plankje esdoorn nog even....dit is erg licht gevlamd , gelukkig heb ik nog wat mooiere stukjes klaarliggen voor komende projecten..

20131122_134908.jpg
He Rick...ben je niet een paar stappen overgeslagen ? ....Oeps....geen camera in de buurt en ik was zo lekker bezig... De paneeltjes zitten in groeven die ik zaag op de zaagtafel. Paneeltjes zijn dubbelzijdig gefineerd en aan 1 kant voorzien van een laagje plakvilt... Dit kistje heeft wat noten accenten in de hoeken en is bewerkt met :

IMG_7155.jpg
Buitengewoon handig alternatief voor mijn grote slijptol...Daarna wel een boel schuurwerk

Er komen nog vele lagen deense olie over het kistje....Wordt dus vervolgd...

Kistje 2
Met de lintzaag heb ik de deksel eraf gezaagd, dit keer in een golvende vorm.

IMG_7153.jpg

Essen plankjes aan de binnenzijde.....deze zaag ik ook de zaagtafel :

IMG_7151.jpg

Het strookje multiplex scheelt enorm met het "uitbreken" ......

IMG_7159.jpg

IMG_7161.jpg

Ook hier heb ik nog veel schuurwerk aan....helaas zijn de kinderen even de deur uit....even wachten tot die terug komen en dan kunnen ze mooi helpen....:p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Vener : Bedankt he....Terwijl ik bezig ben met deze kistjes stroomt er alweer een nieuw ideen mn hoofd in....Eerst deze even afmaken....

Deze 3 kistjes zullen december verkocht worden tbv diverse goede doelen....Een paar keer per jaar is er een soort van markt waar ik nu voor de 2e keer mn spullen mag laten verkopen...
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Waw!

Het is heerlijk om weer nieuw werk van jou te zien Rick. Ik sta er steeds weer van versteld hoe je een eigen stijl hebt ontwikkeld. Steeds weer kistjes zoals je ze niet verwacht. Ik zou bijna zeggen "Think outside the box", maar dat zou een beetje flauw zijn...

Reinoud
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Nou Rick, dat zijn weer mooie kistjes.
Maar eigenlijk kan dat ook niet anders met al dat mooie getekende hout.

Groeten, Raymond
 

RichardDrempt

Actieve deelnemer
13 mrt 2012
128
0
Drempt
Dat ziet er weer prachtig uit Rick, orginele ideeen heb je altijd.

Ik ben momenteel ook aan het fineren met het fineer dat ik laatst bij je heb gekocht.
Vooral gespiegeld ziet het er zeer mooi uit.
 
A

Athanor

Guest
Mooi hoor Rick, weer produktie in de werklaats!

Je fineerexercitie stimuleert om er ook mee aan de slag te gaan. Alsvast wat op voorraad voor te komen kistjes.... Ik ga echter nog op zoek naar wat tegenfineer voor de onderkanten. Wat gebruik jij op de achterkant?


Fons
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Bedankt allemaal voor de reactie's

@ Athanor : Heb hier wel een stapel beukenfineer liggen....Mocht je in de buurt zijn dan hoor ik t graag...
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Leuk om weer wat kistjes van je voorbij te zien komen! Goed bezig!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
We zijn weer een paar dagen verder. qua constructie zijn de kistjes klaar, de eerste lagen houtolie zitten er al op....helaas niet helemaal tevreden over die middel..Dat wil zeggen : niet tevreden over dit middel op deze kistjes... Het heeft een te hoog glimgehalte...Ik vind zelf altijd een "satin-finish" wel erg mooi...

IMG_7286.jpg

Toch maar een schuurpapiertje er overheen halen.....

IMG_7286.jpg

Denk dat er morgen wel eaa klaar zal zijn....

Deze kistjes zijn te koop. Mocht iemand interesse hebben laat dan maar even weten.... 30 euro p.st. !! Nou...da's niet al teveel geld toch ?
 
Laatst bewerkt:

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Dat zijn weer mooie creaties rick.
Ook ik ben op zoek naar zgn tegenfineer, heb je nog iets betaalbaars liggen?
Ik hoor graag van je.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Dank, door deze link heb ik weer een boel ideeën opgedaan!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.