even voorstellen

Glimmer

Nieuw lid
22 nov 2013
4
0
42
Ewijk (Gelderland)
Hoi allemaal!!

Aller eerst moet ik zeggen dat dit ik dit een super forum vind!!

Ik ben Michiel, 32 jaar, en sinds een paar jaar actief bezig met houtbewerking.
Woon nu 3 jaar samen met mijn lieve vriendin, en heb tot voor 6 maanden terug gewerkt vanuit een veel te klein shuurtje.
6 maanden terug de keuze gemaakt om de zolder (36m2) om te toveren tot werkplaats.
Op dit moment ben ik nog druk bezig met het inrichten en gereedschap verzamelen.
Hier alvast een foto van mijn gereedschap en de werkplaats tot nu toe!
Hoop hier veel te leren en op den duur ook een duit in het zakje te kunnen doen!

Gr Michiel

20130929_143622.jpg20130905_174638.jpg
 
Laatst bewerkt:

janik

Nieuw lid
15 nov 2013
11
0
ook zwaardere machines op je zolder zo als combine vandikte bank enzo ... ?
 

Glimmer

Nieuw lid
22 nov 2013
4
0
42
Ewijk (Gelderland)
ben er wel over na aan het denken Janik, wil de ruimte zo efficient mogelijk inrichten.
Heb op het moment nog geen toepassing voor een vandikte bank, dus zodra de vraag komt ga ik er over nadenken!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Welkom Michiel. Ik heb mn werkplaats ook op zolder. Denk eerst goed na over de stofafzuiging en luchtfiltratie...daar ga je straks een heleboel plezier van beleven.

Zwaardere machines zijn vaak lastig boven te krijgen is mijn ervaring....Een vlak/vandikte-bank doe ik de buren(en mn gezin) niet aan...Wanneer ik sta te zagen dan geniet iedereen al mee....

Veel plezier in je nieuwe werkplek!!
 

Glimmer

Nieuw lid
22 nov 2013
4
0
42
Ewijk (Gelderland)
Rickkoorman bedankt!!
Ben inderdaad nog ff aan het brainstormen over de afzuiging, dat is eigenlijk wel mijn prioriteit.
Qua geluid enzo zit ik wel goed op zolder...het is een nieuwe classe A woning, ik heb zelf nog een wand waarmee ik een overloop het gemaakt, en alles dubbel geïsoleerd.
Als ik nu mijn zaag aanzet en balkjes ga zagen, dan horen de buren helemaal niks, dus dan ben ik al op de goeie weg !!!!
 

Glimmer

Nieuw lid
22 nov 2013
4
0
42
Ewijk (Gelderland)
Mijn voorliefde gaat niet speciaal uit naar electrisch gereedschap hoor...
Ben ook bezit van beitels...nooitgedacht schaven, en nog meer gereedschap dat nog van mijn opa is geweest.
Ben de laatste tijd steeds meer met de beitel aan de gang dan met de frees zeg maar.
Zodra ik de zolder op orde heb komt er ook een foto van mijn handgereedschap.

Gr michiel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.