poging gedaan een houten hoed te draaien

Antoinette

Nieuw lid
21 jun 2012
2
0
Beste lezers,

Omdat ik best onzeker en altijd kritisch op mezelf ben durf ik eigenlijk niet goed berichten te plaatsen. Echter lees ik ze graag, er zijn een hoop leuke ideeën en bruikbare tips te vinden. Iedereen die daar aan meewerkt, bedankt.
Zelf ben ik een tijdje geleden begonnen met houtdraaien. Ik vind het fascinerend hoeveel je er mee kunt. Zo heb ik ooit een filmpje op internet gezien dat je een hoed kon draaien. Onmogelijk leek mij. En toen was er een cursus hoeden draaien in België, die wilde ik natuurlijk niet missen. Daar een hoop geleerd. Thuis aangekomen heb ik geprobeerd er 1 te maken. Helaas is hij tijdens het drogen gescheurd. Ik wil hem nog schuren en afwerken maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.

DSCI0665.jpgDSCI0666.jpg

Met vriendelijke groet,
Antoinette
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Indrukwekkend !! Ik heb altijd nog een hoed willen draaien maar deins er altijd weer voor terug....

Kan je iets vertellen over je werkwijze ?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Ziet er goed uit en dat scheurtje kan je misschien wel opvullen met een contrast stukje hout.
Of een strik erop.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Leuk model in moeilijk hout. Dat scheurtje mooi laten zitten. Ik zou een lint om de rand doen, die achter/opzij in een strik eindigt.
Een beetje in bijpassend kleurtje en dessin. Fleurt ie helemaal vanop en de drager/draagster wellicht ook (als dat nog kan).
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
353
Etten-Leur
Klasse, ik snap niet hoe je op een draaibank de golf in de rand krijgt, hoe werkt dat?

Dat scheurtje zou ik repareren met een zwart stukje (ebben).

met vr groet, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.