HBM 2000mm Paneelzaag

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Heeft er iemand van jullie de HBM 2000mm paneelzaag van Buitelaar?

hbm-l-3603-1.jpg-1280x800-94f3637c8d.jpg
En zoja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ben op zoek naar een grotere paneelzaag ter vervanging van mijn Elektra Beckum PK200.
Ik werk steeds meer met grotere platen dan met massief hout.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Laat ik het zo zeggen... als je geen budget hebt voor wat beters zal je er met veel afstellen/tweaken e.d. er wel een tijdje mee vooruit kunnen. De bouwkwaliteit is nogal chinees. En eigenlijk als je fatsoenlijk plaatmateriaal wil zagen moet je dat doen met een voorritser in de formaatzaag. Maar dat kan ook met een handcirkelzaag en een goed lineaal systeem.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ik heb zelf geen ervaring met deze machine. maar kijk wel goed voor de aankoop naar de hoek waar het zaagblad in in gesteld kan worden.
ik kan me herinneren toen ik voor een zaagtafel van hbm ging kijken dar die niet in 45 graden kon maar maximaal in 42 graden.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
En wat met de Axminster paneelzaag?
501198_xl.jpg
Deze lijkt mij identiek aan de HBM, maar kan er enkel positieve reacties op vinden. + hij is nog eens goedkoper ook.
Enkel zijn 'sliding table' is 1600mm ipv 2000mm bij HBM, maar daar kan ik mee leven.

Mijn budget is MAX. 2000 euro, maar liever minder als het kan, want mijn schaaf-vandiktebankje is ook aan vernieuwing toe.
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Ik heb van mijn HBM 600 veel plezier gehad. Hij is goed af te stellen en heeft mijn inziens een sterke tafel en lineaal.

Staat nu wel op het marktplein, maar dat is om hij plaats moet maken voor een vlak- en vandiktebank en een lintzaag...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.