Even voorstellen.

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Hallo Allemaal!

Mijn naam is Karin en ik ben 22 jaar.
In juli 2013 ben ik afgestudeerd aan het HMC in Amsterdam met dit meubel:
image.jpg
image.jpg
Het is een kastje van 1,30 m hoog waar je sleutels / paspoort en andere kleine spullen in kunt opbergen!
De voorzijde is bol met twee ongelijke deuren en de romp is verbonden met zwaluwstaarten.

Op dit moment zijn we thuis de schuur aan het verbouwen zodat ik daar ook mooie meubels kan maken!

Groetjes Karin.
 

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Dankjewel!
Dit kastje is een eigen ontwerp, mijn idee was om een klein kastje te maken waar ik veel technieken mee kon laten zien en dat is gelukt:)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Das een nette kast! Voor welk niveau was dit? Hoe heb je de onderkant van de poten vervaardigd?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Zozo, dat ziet er goed uit, Karin. Ik ben een amateur, maar mij lijkt dit vakkundig en supernetjes gemaakt. Ik vind het ook een leuk ontwerp.

met vr. groet,
Klaas
 
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bolling onderaan de poten erg fraai. Mooi, rank, elegant. Goed gedaan! Als dit je eigen ontwerp is: top! *neemt petje af*

Groet, Rob.

Edit: het is je eigen ontwerp, lees ik net. *nogmaals petje dan maar*
 
Laatst bewerkt:

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Dankjewel voor de leuke reactie's :)!

@ Renault.
Op onderstaande foto's kun je zien hoe ik de poten heb gemaakt. De poten zijn op het dikste deel 50x50 mm, dit heb ik uit tweeduims kersen gehaald. Als eerste heb ik de poten op 51 x 51 mm vierkant geschaafd, toen met behulp van de mal (gemaakt met cnc) afgetekend. Met schulpzaag en lintzaag wat weg moest weg gezaagd aan een zijde. Toen met behulp van de frees met een kopieerring, gelijk gefreesd met de mal. Na de 4 poten te hebben gefreesd opnieuw de andere zijde afgetekend en weer het zelfde gedaan. Deze heb ik niet met de klemmen vast gezet maar met schroeven via de onderkant op het stukje overlengte en de plek waar de gaten van de regels kwamen.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Mac

Actieve deelnemer
Kijk.. dit is nu wat mij erg aanspreekt...
We hebben machines, laten we die dan ook gebruiken voor waar ze goed voor zijn, en ga daarna het object met handgereedschap verder afmaken. Want dat is toch het leukste.
Maar, zo hebben we allemaal onze voorkeuren.....:rolleyes:.

Mooi stuk werk Karin..en een goede indruk van je gereedschap kennis
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Mooie kast, en erg leuk om te zien hoe je dat gemaakt hebt.

Ben je van plan om als eigen ondernemer thuis meubels te maken? Of is he meer iets voor er bij, als hobby?

Groeten, Raymond
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met je afstuderen! Mooie proeve van bekwaamheid. Fijn dat er nog steeds vakmensen in het meubelvak willen gaan werken.

Fons
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Dag Karin,

hartelijk welkom en proficiat met je afstudeerproject, het ziet er prachtig uit. Om verschillende redenen ben ik hartstikke blij dat er mensen houtbewerken als vak kiezen. Succes gewenst!

Hans
 

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!

@ Raymond, het maken van meubels wil ik dit moment nog als hobby houden.
Het ontwerpen, uitdenken en tekenen wil ik als het mogelijk is ergens als werk gaan doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.