tips en hints gevraagd ivm houtlijm en lamello's?

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
beste,

ik ben momenteel een meubeltje ineen aan het lijmen, maar ik vroeg mij af hoe ik de borstel en potje deftig kan bewaren zonder dat deze steenhard worden (voor de lamello gaten in te lijmen)

ik heb een Bison prof houtlijm extra , D3 en heb ondervonden als ik met water (warm) over de lijm ga ik nog restjes kan opkuisen, kan ik daarmee ook mijn borstels proper houden?

ook wordt mijn lijm snel hard als hij in het potje gegoten is , vanwaaruit in mijn borstel in dep om de lijm uit te wrijven? zijn er daar manieren voor om dit tegen te gaan?

en zijn er tips om de lamello's in te lijmen? ik heb gelijk het gevoel dat ik mij nu wel echt moet haasten, om deze te plaatsen want ze beginnen vrij snel hard te klemmen ook...
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
De lijm rechtstreeks van de lijmbus in de sleuven spuiten, de lamello's zelf hoef je niet in te smeren.
Heb er zo reeds +10K gedaan en nooit last mee gehad.

Succes.

S.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
je hebt gelijk dat hij bij die hobby winkel erg duur is daar had ik helemaal niet na gekeken ik zocht alleen even een plaatje wij gebruiken vroeger op de lts dergelijke potten en die werkte prima zelf gebruik ik ook nooit een kwast meer maar de ts vroeg er naar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.