Festool schaaf probleempje, festool hl 850

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hallo,

na een tijdje nietzo actief te zijn geweest op het forum, op wat lezen na, ben ik weer terug van weggeweest.

Het gaat om de Festool hl 850, daar is de kabel van kapot, maar deze schaaf is nog niet uitgerust met een plug-it aansluiting dus de kabel moet tot binnen in toe worden vervangen. Dus ik heb geprobeerd om hem open te maken.
Ik heb alle schroefjes van de kap waar het snoer achter zit losgemaakt en toen kwam er wel wat beweging in, maar niet genoeg ik kreeg de kap er dus niet af. dus nu is mijn vraag zijn er mensen die dit vakker hebben gehad en die weten hoe het moet of is het een kwestie van even doortrekken? (ik was bang dat hij zou breken als ik harder zou trekken)

Het gaat om onderdeel 9 en 13 op de onderstaande tekening . onderdeel 13 kreeg ik er goed af, en die andere ook eerst wel maar ongeveer net iets voorbij de schakelaar bij de rode lijn ging hij dus niet verder los en leek het wel of hij nog vast zat, maar alle schroeven waren er uit.
hl 850 exploded vieuw.jpg FestoolHl850_Hero.jpg

Ik hoor graag van jullie,
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Festool heeft ook een prima service en laat er dan gelijk een plug-it kabel aanhangen. soms moet je gewoon niet willen klooien.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ja bij de winkel waar in hem gekocht heb kunnen ze hem ook repareren, maar dat kost zo weer €50 als het niet meer is. En ik heb al een plug-it stekker gekocht dus ik dacht misschien zijn er hier mensen die deze schaaf wel eens open hebben gemaakt?
Wegbrengen kan altijd nog.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Wij belden vroeger altijd met de service dienst van festool. Dan kregen wij altijd antwoord. Soms is het prima zelf te doen, maar soms stuurden we machine en onderdelen naar festool. Want dan was het te lastig.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
en er zit nergens nog een lipje ofzo waarachter het vastklemt? Wat ik meestal doe is zover mogelijk openen en dan rustig de hele rand nalopen. Als het daar niet zit, verder naar binnen toe kijken. Soms is het ook gewoon een ander onderdeel dat nog ergens ingeplugd is.

maw voorzichtig onderzoeken met voldoende verlichting
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ken het festoolgereedschap niet. Maar het is in het algemeen wel zo dat kunststof covers met boutjes vast zitten en met pasrandjes EN verborgen clipjes op hun plek worden gehouden om de assemblage te vergemakkelijken. Zaak is vaak om voorzichtig die clipjes te vinden zoals Samponette ook al aangeeft.

mvg
Klaas0639
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Afbreken zou toch jammer zijn en.... Je weet niet zeker of het slechts een clipje is he :).

Overigens ben ik met je eens dat wegbrengen altijd nog kan. Dit zijn leuke klusjes he.

mvg
klaas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.