Freesjes kopen - goede adressen ?

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor de werkbank die ik ga maken moet ik ook het eea frezen.
Heeft er iemand ervaring met de freesjes van Ecotools (groeffrees) of hebben jullie betere adressen voor niet te dure freesjes
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb zelf wat freesjes van ecotools, op zich bevallen ze goed en als je niet heel veel hoeft te frezen is het waarschijnlijk goed genoeg.
ze blijven redelijk lang scherp en zijn goedkoop.
Alleen freesjes met een lager zou ik niet meer doen, de latertjes zien niet van goede kwaliteit.

groet john
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik heb ooit eens een hele bak Edosso frezen gekocht (verschillende setjes). Het zijn allemaal HM frezen die het redelijk goed doen. Als ik er eentje versleten heb dan vervang ik 'm gewoon voor een goede (meestal festool). zo zit ik eigenlijk nooit om een freesje verlegen. Hoewel ik laatst nog een 18mm te kort kwam, gelijk maar een Festooltje gehaald;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ecotools wordt het voorlopig iig niet :(

Ivm een zware windhoos die zondag 3 november over ons pand raasde, is ons magazijn grotendeels vernietigd. Het is daarom niet mogelijk om een bestelling te plaatsen Excuses voor het ongemak.

Sommige freesjes gebruik je gewoon heel weinig, dan zijn wat goedkopere freesjes soms een prima aanvulling, vandaar mijn vraag
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
oei! Ben even gaan kijken op ecotools en inderdaad je kan niet meer bestellen!
Gelukkig heb ik een paar weken geleden een heleboel zaken besteld inclusief frezen. indien het niet dringend is zou ik toch voor ecotools freesjes gaan, niet zo zeer voor de prijs maar voor de kwaliteit. Ik heb het al voor gehad om freesjes van €30/stuk te kopen die na één groef in mdf gebroken hoeken hebben. Bij die van ecotools heb ik het onlangs nog eens kunnen beleven dat door een schroefkop frezen geen sporen nalaat!

Als er nu een frees is die je heel vaal wil gebruiken, dan zou je voor CMT of zo kunnen gaan, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat nog klopt. Ik had om die redenen een 45 graden frees van CMT gekocht met lager om hoeken te frezen. Ik heb de indruk dat telkens wanneer ik ze gebruik dat er een stuk van afbreekt terwijl die zeer licht werk doet. ik heb ook een kopieer frees van CMT maar de lager en frees hebben niet exact dezelfde diameter, waardoor er altijd een boordje overblijft...
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
:p Ik heb net 2 weken geleden mijn bestelling freesjes binnen van Ecotools.
Zelf ben ik nog een beginneling wat betreft frezen, ik heb onlangs een Hitachi M8V2 bovenfrees gekocht (Marktplaats) http://www.gereedschapcentrum.nl/pr...esmachines/hitachi-m8v2-bovenfrees-1150w.html
Staan er nog interessante topics hier op het forum over leren frezen ?
Ik heb nog wel wat afvalhout liggen, multiplex, (ruw) vuren, paar balkjes, waar kan ik het beste mee oefenen ?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb nog wel wat RVS freesjes liggen die ik kwijt wil. Mocht je het wat vinden kun je me een PBtje sturen.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Is het niet goedkoper om een keer wat meer uit te geven aan een frees met de optie om de messen te wisselen ?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hoi Emilio, we kunnen we altijd kijken of de frezen die jij hebt is wat ik zoek, wat heb je liggen en wat wil je er voor hebben ?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb een hele waslijst liggen, heb een tijd geleden een complete frezenkast overgenomen van een bouwhandel die ermee stopte.
Bij Baptist staan de meeste RVS frezen op de site, als je daar even kijkt wat je nodig hebt en de types doorgeeft dan kijk ik wat ik heb liggen (en kwijt wil). Ik verkoop ze normaal gesproken voor de helft van de winkelprijs.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ecotools wordt het voorlopig iig niet :(

Oei, die lui zijn goed getroffen, dit plaatje had ik nog niet eerder gezien, lullig voor ze

59be74a7af6238a6efdcbfee3136a881.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.