Stichting Stadswerkplaats Alphen aan den Rijn geopend

Wilmar

Actieve deelnemer
26 feb 2011
31
1
Ik had in een plaatselijk suffertje gelezen dat vanaf vandaag er in Alphen een Stadswerkplaats geopend zou worden.
De werkplaats is in een technische school, met veel ruimte en machines die de meeste van ons niet thuis hebben staan. Ik heb thuis geen vlakte - vandiktebank, lintzaag, formaatzaagtafel tot mijn beschikking. Dan is € 12.50 voor een avondje stoeien met deze machines niet duur. Er loopt een ervaren timmerman rond die gefocust is op veiligheid voor uitleg en assistentie. Vanavond was het niet druk, er liepen meer persmuskieten en fotografen rond dan liefhebbers.
Ik hoop dat dit initiatief voldoende liefhebbers trekt
Vanaf volgende week ga ik hier op de dinsdagavond van 19.00 tot 21.30 regelmatig naar toe.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Hebben ze een site Wilmar? Of heb jij een adres?
Druk aan het orienteren op een andere woonplaats dan Waddinxveen, dat moet dan in ieder geval niet verder van Alphen af zijn dan ik nu woon.

Dank, Karel
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Kijk DAT zijn nu mooie initiatieven zeg! Ik zag nergens staan dat het is voorbehouden aan inwoners van Alphen aan de rijn maar vanuit het utrecht is het me toch net ff te ver ben ik bang...

Bij de Schrijn in Langbroek kun je ook zo'n strippenkaart kopen. Erg handig, maar helaas moet je daar eerst een stevig geprijsde cursus machineren volgen wil je met die spullen aan de slag moeten. of je er al ervaring mee hebt schijnt niet van belang te zijn...
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Yep, ik ben er vanmorgen ook even geweest.

Gisteravond die website doorgelezen en gezien dat als je daar met de machines wilt werken je eerst een cursus moet hebben gevolgd. Is wel logisch. Die hebben ze echter in 2 varianten, een lange en nu ook een korte van 4 keer 3 uur voor 150 euro.

Helaas begon die dus vandaag op 3/11 en zat vol. Toch er dus even heen gegaan en heel kort met die docente gesproken. Het is een test, de korte variant om te zien of je in die tijd voldoende kennis kunt overbrengen voor de machines. 27/1 is er weer een die van start gaat.

IS wel een goede zaak dit. A het zit hemelsbreed 1 kilometer van me vandaan en B het is echt een berg goedkoper dan de Schrijn in Langbroek.

Als je daar met de machines wilt werken moet je ook eerst een cursus volgen... maar die duurt WEEEEEEKEN en kost rond de 800 euro... Dat lijkt mij toch echt een beetje over de top.. In principe moet je die cursus bij de Schrijn al eerst gevolgt hebben wil je een freesmachine of een Domino mogen gebruiken...

Vandaar dat ik wel blij ben met deze locatie in Utrecht. Voor mijn idee is een tig weken cursus voor machines echt niet nodig.
 

RichardvE

Actieve deelnemer
3 jul 2013
50
0
Boskoop
Weet iemand of de stadswerkplaats in Alphen nog open is?
De website werkt niet meer, het telefoonnummer ook niet en de mail ook niet. Op de facebookpagina wordt niet gereageerd...
 

Houtactief

Actieve deelnemer
19 feb 2012
30
0
Misschien niet in de buurt maar wel gezellig, alive and kicking is de creatieve werkplaats in Zwolle!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.