Mooie website over in de botenbouw te gebruiken ambachtelijke technieken

tuoh

Oud hout
@Scheppie, ja inderdaad. Men had me gevraagd om ook een paar "vaardigheden" te demonstreren, die vind je mee terug in de linkse kolom op de site.

Kwamen aan bod: korvijnnagel draaien op de trapdraaibank, letters snijden, stopstuk inhakken, koper klinken van een luik voor een binnenschip.

Bij één van de opnames zat de cameraman dusdanig dicht bij de actie dat ie zich flink gesneden heeft aan een liggende houtbeitel:(
Toen ik daarna de scherpte van het ding even demonstreerde met een blad papier stond de hele ploeg perplex. Niemand van de ploeg had er ooit al bij stilgestaan dat gereedschap qua scherpte in de buurt kan komen van een lancet. Deze demonstratie is helaas niet op beeld vastgelegd:D

Mvg,

André
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Een aangenaam begin van de dag! Ook dhr. Tuoh / André even bezig gezien...

Wat voor lijm is dat rode spul dat die man gebruikt bij het inslaan van een toognagel (tree nail)?
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
OK, hier is de PU lijm geel-oranje, ik wist niet dat die ook in andere kleurtjes bestond. Denk dat ik de volgende keer een ander kleurtje koop:cool:.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.