Houtsporen

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Dit weekend in Utrecht:

Houtsporen,
deze expositie kan sporen van hout bevatten.



De afgelopen jaren vond de jaarlijkse expositie van de Stichting Vormgeving in Hout plaats in Fort bij Vechten. Omdat dit fort momenteel wordt verbouwd, is de expositie verplaatst naar ook een bijzondere locatie. De Werkspoorkathedraal biedt nieuwe uitdagingen en laat de uiteenlopende werken in een inspirerende en imposante omgeving tot hun recht komen.



Een prachtige kans om zowel de Werkspoorkathedraal als Houtsporen te zien een bijzondere combinatie!



Houtsporen is een nieuwe expositie met een overzicht van de hedendaagse vormgeving in hout. De expositie toont werken van meubelmakers, houtdraaiers, beeldhouwers, houtcarvers, instrumentenbouwers en andere hout-vormgevers. U kunt de natuurlijke vormen van hout bewonderen in de industriële omgeving van staal, steen en stoom. Met vertrouwde exposanten, met nieuwe gezichten en een nieuwe inrichting op een inspirerende locatie.



Het adres is Tractieweg 41, Utrecht .

De expositie is op 19 en 20 oktober van 11.00 tot 17.00 uur

Toegang bedraagt 5 euro per persoon. Kinderen tot 12 jaar gratis.



We zien u graag 19 of 20 oktober in Utrecht.



Voor meer informatie: www.houtsporen.nl .



Chris van Aar
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Zondag even afgereisd naar het westen om al het moois eens te aanschouwen. Zeer indrukwekkend de werkspoorkathedraal van Utrecht. Laats bij andere tijden een prachtige reportage hierover een mooi stukje Nederlandse historie.


Oja het gaat meer om de foto's en het hout dan de hal. :)

Speciaal voor onze Amsterdamse kistenmaker. Dit kan je dus ook met kistjes.

DSCF0465.jpg

De enorme hal met als nadeel dat je meer olie ruikt dan hout luchies.

DSCF0467.jpg

Verder prachtige details.

DSCF0466.jpgDSCF0447.jpg

Ook prachtige objecten.

DSCF0418.jpgDSCF0407.jpgDSCF0452.jpg

De hout buigers waren er ook. Alsof het niets is gewoon de bocht door.

DSCF0429.jpg

De rest van mijn foto's staan hier.
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ja, dat stoeltje had ik zaterdag ook gezien. Ik weet niet meer of er ter plaatse bij vermeld werd wat de houtsoort was - wel dat het (semi-opzettelijk) verschimmeld is, met slaap dus. Ik geloof dat de gebruikte houtsoorten tamelijk triviaal waren.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Het is geschimmeld en gebrand beuken, erg mooi vond ik. Atelier 4D uit Maastricht maakt ze :)

En inderdaad de puzzel is opgelost.

decay_stoel.jpg

[h=1]Decay Stoel[/h] Jaar 2010
Afmetingen (BxDxH) 55 x 48 x 80 cm
Materialen Beukenhout
Bewerking(en) Gebrand en geschimmelt

Maar dan hebben we er nu een puzzel stukje bij. Atelier 4D zie ik niet staan in het lijstje van exposanten ??
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
jammer dat ik pas na zo'n evenement zie dat ik daar wel erg graag bij had willen zijn :(, in ieder geval goede foto's! bedankt jeroen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.