Eventjes voorstellen

Tom lint

Nieuw lid
15 okt 2013
2
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Tom, 39 jaar jong, gehuwd en vader van twee, binnen een 7 maanden, drie kinderen. Ik werk voor de Mechelse politie maar ben sinds overlijden van mijn grootvader gebeten door diens microbe voor houtbewerking. Voor ik bij de politie werkte heb ik enkele jaren, ongeschoold, in een bedrijf gewerkt waar houten tuinelementen (terrassen, schuttingen, pergola's, trappen,...) werden gemaakt en geplaatst. Mijn toenmalige baas leerde mij de basisprincipes. Ondertussen maakte ik tussen de soep en de patatten enkele meubelstukken (eiken salontafel, vuren boekenkast) en een buitentrap (bangkirai) waarbij de bedoeling was mezelf zaken eigen te maken. Dit forum kwam ik tegen toen ik op zoek was naar informatie over trappen maken. Met onze derde spruit op komst dien ik wat ruimte te winnen in ons huis en dat kan alleen naar de zolder toe waar momenteel een vlizo-trap steekt. Daar rechte trappen lukken zou ik mij nu willen wagen aan een moeilijker stuk : een dubbelkwartslagtrap. Ik hoop daarin te lukken en maak daarbij maar wat graag gebruik van de informatie die ik hier kan vinden.
 
Laatst bewerkt:

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Welkom tom,

veel plezier met het uitwerken van de trap.
ik denk het belangrijkste bij het maken van een trap is deze nauwkeurig uittekenen en een montagevolgorde opmaken.
en dan nog nauwkeurog te werk gaan natuurlijk.

Mvg,

Vincent
 

Tom lint

Nieuw lid
15 okt 2013
2
0
Bedankt Vincent,
had ik bij technisch tekenen toch maar wat beter opgelet. Al enkele schetsen achter de rug maar het verdrijven van de treden lukt niet goed (fuikmethode).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.