Stofafzuiging lintzaag, deel 2

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Na al het voorgaande gefröbel zag het er uiteindelijk zó uit:
image.jpg
image.jpg
Om de slang op te bergen heb ik een haak op een magneet geschroefd, die op de deur plakt:
image.jpg
image.jpg
De bestaande 120 mm flens heb ik verwijderd, en het gat afgedicht met een stukje perspex:
image.jpg

Nu de hamvraag: werkt het ook? Als proef heb ik een vuren plankje tweemaal geschulpt, eerst met de stozuiger AF, het stofkastje liet daarna zien dat het in elk geval al flink wat stof verzameld:
image.jpg
Onderin de machine, en in de rand van de deur is ook wat zaagsel gevallen, waarschijnlijk bij het opendoen van de deur
image.jpg
Daarna alles schoongemaakt, en hetzelfde plankje nogmaals geschulpt, met de Festo stofzuiger AAN. Het stofkastje was daarna vrijwel schoon, en de hoeveelheden stof in de deur en machinekast waren zeer minimaal:
image.jpg
image.jpg

Het was een heel gedoe, maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat. Over de machine zelf zal ik nog wel eens iets posten, voor nu een groet van bri
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.