Schaal uit Grenenhout

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Hallo Allemaal

Ik durf eigenlijk geen werkstukken te plaatsen als ik al die andere werkstukken zie.:eek:

Maar op aandringen doe ik toch een poging. Ik heb een poging gewaagt om een schaal te maken.
Het hout dat ik gebruik heb is van een oude grenen tafel/bank die niet meer gebruikt worden.

Ik heb de schaal gemaakt onder een hoek zodat de ringen op elkaar verlijmt konden worden.
De foto's zijn gemaakt met een stilstaande machine, dit uit veiligheid :cool:. Ik had namelijk geen mogelijkheden
om het op een andere wijze te doen.

Nou hier gaatie dan.
DSCF9436.jpgtafel ingestel op de juiste hoek.
DSCF9437.jpgen de eerste ring is gezaagd.
DSCF9435.jpgen dit zijn ze dan 2 ringen en de bodem
O,ja en een stukje afval:confused: verkeerde hoek gekozen waardoor het geheel niet op elkaar paste.
DSCF9438.jpgde eerste verlijming. De inzaging?! ringen moeten weer ringen worden.
DSCF9439.jpggeheel klaar voor de verlijming van de ringenonderling. Bodem wordt er nog niet in gelijmt.
Dit om het geheel wat makkelijker te kunnn schuren.
DSCF9440.jpg geheel verlijmt en een alternatieve klem.
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Hierbij de rest van de foto's.
er ging tijdens de eerdere sessie iets fout en kon daarna niet mer verder in het bestand.
zal wel iets fout gedaan hebben ben er niet zo handig in:eek:
DSCF9442.jpgschuren DSCF9443.jpgschuren
DSCF9445.jpgschurenDSCF9447.jpgbodem lijmen
En vervolgens weer schuren.
DSCF9500.jpg
Het eind resultaat
Ik hoop dat het wat is op deze manier en dit werkstuk.
Gr
Flevobiker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.