Hobbyhok, wat leg je op de vloer....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De halve zolder wordt opgetoverd tot hobbyhok.
Nu vraag ik me af, wat is nu wijsheid om op de vloer te leggen.
Ok ok... een houtbewerker zal waarschijnlijk volmonding roepen HOUT
Maar ik zit zelf aan Vinyl te denken (een lekkere dikke/zware kwaliteit)

Wat zijn jullie argumenten om welk materiaal op de grond te leggen (of heb je gelegd)
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Als het een betonnenvloer is gewoon de vloer coaten. Is een harde ondergrond waar je gaan zaagsel in loopt en makkelijk schoon veegt. Vinyl loop je rotzooi is en neigt ook een beetje te "plakken"
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Ik heb marmoleum op mijn vloer op de zolder liggen 100m2 met gewoon zaagsel gaat het goed is niet glad en veegt super goed schoon. Maar met kunstof stof zoals freesstof van hpl of trespa word het spekglad.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
epoxycoaten zou ik niet doen. Komen behoorlijk snel krassen, putten en plekken op zodat je het elke paar jaar opnieuw kan doen, en goedkoop is het zeker niet!

Ik zou voor marmoleum of vinyl gaan als de huidige ondervloer stevig en vlak is.

Zelf heb ik Laminaat gelegd. Dat omdat er toch wel wat zaken op de grond staan die in vinyl al eens snel putten zouden kunnen maken als je niet voor topkwaliteit vinyl gaat. Gezien het doel goedkoop was, was topvinyl dus geen optie. Laminaat kostte me €15/m² dus dat vond ik een erg nette prijs, voor een heel mooi resultaat.
Maar ik hoef dan ook amper of nooit staand kracht te zetten, wat op een laminaat vol stof bijna onmogelijk is omdat ie glad wordt :)
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Kijk eens op de site van Forbo naar marmoleum in een anti-slip variant, het heet surestep of safestep, dat weet ik ff niet meer. Er zitten carborundumvlokken door. Ik heb het in mijn eigen werkplaats. Het heeft een egaal oppervlak, maar is toch stroef. Zie ook mijn posting "een kijkje in mijn (hout)keuken".
Ik heb geen belangen in de fa. Forbo, maar ben gewoon een tevreden gebruiker van hun produkt!
Succes, bri
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Epoxy ook aan gedacht, maar als je die keihard wilt hebben dan moet je hem vullen met bijv. aerosil of een barriercoat er op smeren...
Laminaat hebben we er juist uit gegooid, als je vaak dingen verplaatst blijft er niks van de toplaag over

We hebben ook aan een echte houten vloer gedacht, maar dat krijg je toch ruimtes tussen de vloerdelen en daar blijft geheid van alles in zitten (al oogt zo een vloer voor een hobbyhok wel gaaf.

Vinyl gaat inderdaad beschadigen, maarja... laminaat ook :(


Marmoleum, zeker een goed idee (bijna onverwoestbaar) maar wat ik nog weet van vroeger is het niet goedkoop
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Op de vloer van mijn hok liggen vuren vloerdelen. Die heb ik ooit eens gebeitst maar daar zie je niks meer van. Het is een lekker stroeve vloer, er zitten vlekken op en deuken in maar dat boeit me niet. Vallend gereedschap blijft onbeschadigd en het is warm aan de voeten. Tussen de kieren gaat rotzooi zitten, maar ik stofzuig vaak dus ook geen probleem. Voor mij niks anders.

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.