beschikbaarheid edele houtsoorten

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
hallo,

ik ben een jonge timmerman van 18 jaar. Toen ik onlangs op het internet aan het surfen was en op dit forum terechtkwam heb ik me direct lid gemaakt want in België vond ik niet direct soortgelijke forums.

Ik werk nu ongeveer 2 maand bij een exclusieve interieurbouwer ( badkamers, maatwerk, keukens en meubelen op maat in massief hout, fineer en plaathout). Het bedrijf waar ik werk is uniek in zijn soort omdat we nog werken volgens de regels der kunst ( waar anders in vlaanderen vooral cnc gestuurd werken). We werken voor een zeer exclusief publiek en de graad van afwerking ligt zeer hoog. het bedrijf bestaat uit mijn baas en zijn broer. ik wordt opgeleerd door de baas hemzelf. :D

Ikzelf heb een opleiding houttechnieken gevolg in het vti te Roeselare en ben ongeveer een 3 tal jaar met hout bezig ( heb ook een kleine werkplek die ik zelf heb ingericht).

Maar genoeg over mezelf, ik zit met een vraag:
in welke afmetingen, kwaliteiten en prijs zijn de volgende houtsoorten beschikbaar, voor handen in de houthandel?
- Ebbenhout
- Palisander
- Rozenhout
- purperhart
- pitch pine ( naaldhout )

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,

Bert
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Bert,
welkom op ons Forum!
Je vraag is natuurlijk het beste te beantwoorden door eens te kijken op sites van houthandels.
Daar vind je alle maten, soorten en kwaliteiten. Soms staan er ook prijzen bij en anders gewoon mailen of bellen.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Als het gaat over bijzondere houtsoorten ga je best eens langs bij Lagea in Kortrijk.
http://www.lagae.be
De speciaalafdeling is, dacht ik, wel enkel woensdag open.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
jokke zei:
Als het gaat over bijzondere houtsoorten ga je best eens langs bij Lagea in Kortrijk.
http://www.lagae.be
De speciaalafdeling is, dacht ik, wel enkel woensdag open.

ik ken deze houthandel, ben er nog achter amerikaanse notelaar geweest. Ze hebben prima 1e kwaliteit hout liggen maar zijn wel zeer duur ten opzichte van andere houthandelaars.
Ze hebben inderdaad enkele van deze houtsoorten liggen ( zoals ebben/pokhout), maar enkele in kleine lengtes zoals 1000mm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.