Torso

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Beste mensen,

Hierbij dan plaatje nummer twee, een vrouwentorso in (inlands) kersenhout; het beeld is plm 50 cm hoog, 25 breed en 25 diep en de sokkel is plm 100cm. De afwerking is een mengsel van lijnolie en terpentijn. De laatste glanslaag is bijenwas.

PS Helaas weet ik nog niet hoe je een plaatje moet draaien dus kan het zijn dat je het beeldscherm of je hoofd even draaien moet.:confused:

Het uitgangsmateriaal was een stuk stam van 60 cm door midden gekliefd.

De sokkel is apart gemaakt door een metaalbewerker naar eigen ontwerp.

Het houtsnijwerk doe ik trouwens in cursusverband bij Jan van Harskamp in Zetten. Met name het vormgeven vind ik zelf erg lastig als je met een idee in je hoofd staat te kijken tegen een groot blok ruw hout dus daar is wel enig advies bij nodig. Verder vind ik wel leuk om zo'n hobby met een paar mensen samen te doen.

Over een tijdje maak ik beeld thuis uit een stuk eiken stam en maar eens zien hoe dat bevalt..

groet, fijn weekend.

Hans
 

Bijlagen

  • DSC_0026-2.jpg
    DSC_0026-2.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 291
  • DSC_0029-2.jpg
    DSC_0029-2.jpg
    76 KB · Weergaven: 293

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Prachtig om te zien.

Wil je even in verkenner op jouw computer de muis aanwijzer op je foto zetten. En dan met de rechtse --> muis knop klikken op --> Openen met --> Microsoft Picture Manager. In dat programma (op elke computer aanwezig (denk in WIndows)) kan je de foto een slagje draaien. Staat wat mooir en leest wat makkelijker. Daarna kan je het bericht wijzigen en onderaan je bijlage's verwijderen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig om een houtwerker te zien die het eigenlijk alleen om de "vorm" gaat. Niks scharnieren, mooi passing, houtverbindingen etc. Deze rubriek vind ik een prachtige aanvulling op ons forum en bij deze de aanmoediging aan andere houtbewerkers!

jaap
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
mijn nek oefeningen van daag ook weer gedaan.. mooi geworden, en ja een goed idee om in cursus verband te doen, geeft mijns inziens ook meer inspiratie
 

K-Wood

Actieve deelnemer
1 sep 2013
68
0
Hotton
Heel mooi, de lijnen van het hout en de vorm van je beeld gaan zeer goed samen. Alleen maar respect hiervoor!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.