Narrenkop

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Hoi,

mijn eerste plaatje voor dit forum! ik hoop dat het in de smaak valt. Iedere gelijkenis met personen berust op toeval....

hierbij een werkstuk dat ik een tijdje geleden heb gemaakt. De muts is gesneden uit onderling verlijmde balkjes van essen en loofceder, de narrenkop is van linden en noten, en de belletjes en achterplaat zijn van wenge. Vooral de muts is nogal apart omdat hij van achteren naar voren gesneden moest worden omdat je een groot blok kopshout hebt. De afmetingen zijn plm 40 hoog, 25 breed en 20 cm diep.

groeten,

Hans
 

Bijlagen

  • DSC_5796-4.jpg
    DSC_5796-4.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 434
  • DSC_5735-3.jpg
    DSC_5735-3.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 434
  • DSC_8051-2.jpg
    DSC_8051-2.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 434
A

Athanor

Guest
Geweldig mooi hoor! graag meer van dergelijke mooie houtsnijwerken mensen!

Fons
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Dag schrijnwerker,

dank voor je leuke reactie! de narrenkop is behandeld met Woodfix van Ciranova. het geeft een soort zijdeglans effect.

groet,

Hans
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik ben ergens in februari lid geworden van deze forum.
Je kan zoveel zien en bijleren op dit medium maar dit prachtig exemplaar had ik nog niet tegen gekomen.
Heel veel respect met uw gerealiseerde narrenkop.
Een zeer mooie combinatie qua gebruikte houtsoorten.
Het is zeker mijn ding.
Proficiat met heel grote waardering.
Sirjacobs Didier.
 
D

Dulcimer

Guest
Dat was geen eenvoudig werk Hans. Complimenten daarvoor. Norbury doet ook iets dergelijks maar legt het basishout in met ruitvormige stukjes hout; hij legt dat ergens op you tube uit maar zijn methode lijkt mij erg arbeidsintensief.
Groet,
Frans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.