Welke zaagtafel? (of misschien een klein lintzaagje?)

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Allen,

Ik ben aan het zoeken/oriënteren naar een leuk zaagtafeltje. (of is misschien een lintzaagje beter?)
Dus vraag 1: Wat wil ik er mee??
Kleine kistjes/doosjes (plaatwerk tot zo'n 25mm dikte en dus 45°) + kops-houten snijplank(en) na al die mooie foto's hier wil ik het ook gaan proberen :rolleyes:

Voor grote platen gebruik ik wel mijn invalzaag, dus een grote roltafel is niet nodig (en kan ik ook niet kwijt)
Andere eisen: gewoon op 230 en niet al te groot (en niet te duur, maar dat is relatief)

Is het de moeite om een goedkoop tafeltje te kopen (Ferm of Einhell of zoiets dan), een fatsoenlijk zaagblad er in en proberen maar
Of kan ik dan beter een goede 2e handse kopen?
En zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf??

En als ik een dikke snijplank wil maken, moet ik dan veel zaaghoogte hebben of kan ik half zagen en het werkstuk omdraaien en dan door zagen??


Ander ding om dan snel te maken word een kast/tafel/... om de te kopen zaagtafel en een vlak/vandikte bank en een afkortzaag enzo op/in te zetten en ander gereedschap onderin te plaatsen want de schuur word druk :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.