Intarsia werkstukje

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Dit is m'n eerste intarsia werkstukje, een kadootje voor m'n broer. Het was al enkele maanden in de planning omdat ik een beetje aan het worstelen was met het ontwerp, want echte hopbellen hebben wel erg veel schubben. Uiteindelijk maar een schets gemaakt van een versimpelde hopbel en dit uitgezaagd.

Ik heb noten, kersen en beuken gebruikt. Het noten lijkt me achteraf gezien toch iets te donker maar ja volgende keer beter :) Ik heb de stukjes op een plankje esdoorn gelijmd en het erna op maat gezaagd. Het is 5,9 x 4,3 cm.

Pendant Hopbel 1.jpg
Pendant Hopbel 2.jpg
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Bedankt :) Ja, op zich geeft het wel een goed contrast maar zulk contrast zie je bij een echte hopbel waarschijnlijk alleen bij opkomende of neergaande zon. Op de meeste google foto's is het contrast heel subtiel. Vandaar dat ik liever iets lichter hout had gebruikt.

Ik heb sinds deze hopbel nog veel inlegwerkjes gemaakt, maar geen intarsia meer denk ik. Ik maak vooral sieraden en als alles vlak is, is het sneller tot 1k grit te schuren. Intarsia is wel leuk om te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.