Aftekengereedschap

dekker

Nieuw lid
30 jan 2012
8
0
OP woodpeck.com kom ik een super handig stukje gereedschap tegen.
http://www.woodpeck.com/ottpaolini2013.html

Voor mij ideaal om de positie van scharnieren, boringen etc snel en netjes af te tekenen.
Iemand enig idee of dit in NL of in ieder geval metrisch te bestellen is?

De schrijfhaak met schuifje van bahco ken ik wel, maar lijkt mij minder nauwkeurig en handig dan deze
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Dezelfde blijkbaar niet want die zitten of beter gezegd zaten in de one time tool selectie. Leuk instrument anders en dat was bovendien uitgerust en met inch en met metrische schaal. Ideaal.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
je zou het even bij gereedschappro kunnen navragen. Hij heeft meer spullen van woodpecker, dus lijkt me dat hij het kan bestellen en iig kan informeren of ze metrisch kunnen leveren.
 

WR1944

Oud hout
Bij Woodpeckers ( http://www.woodpeck.com/ ) maken ze zo nu en dan een product aan in een beperkte hoeveelheid, de One Time Tools. Gedurende 1 tot 2 weken kan je ze bestellen tot de voorraad op is. Je kan je abonneren op een nieuwsbrief om via e-mail op de hoogte te worden gehouden van nieuwe producten. Er is een heel beperkte mogelijkheid tot levering in metrisch.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Steven ik heb twee delen van de set. Het aftekenen doe je met een vulpotlood van 0.5 mm
Ik heb de haakse liniaal en de liniaal met het rode blokje. Je kan tot op een kwart mm werken. Voor wat het waard is in combinatie met een potlood van 0.5mm. Ik heb er geen moment spijt van gehad. ik heb ze gekocht bij dieter Schmidt in Duitsland. Wist niet dat hier ok eea te koop is.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Het ziet me er vooral heel tijdbesparend én accuraat uit.
Natuurlijk wordt een stuk gereedschap in zo'n filmpje op z'n allergunstigst naar voor gebracht, daarom mijn vraag.

Bedankt voor het antwoord Wim!

Groeten,
Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.