Welke soort (hard)hout is dit?

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
Ik heb een hardhouten onderstel van een tafel gekocht en vroeg me af welk hout dit is.
In eerste instantie wilde ik een tafel maken met wit onderstel, maar vraag me nu af of dit niet een beetje jammer is van het hout..

tafelonderstel.jpg2013-09-19 12.53.15.jpg2013-09-19 12.53.02.jpg2013-09-19 12.52.52.jpg
 

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
Ik kan op de poot die momenteel naast m'n bureau staat geen enkele noest ontdekken..
 

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
@Douwe: Ik wilde er een landelijke tafel van maken. En als ik hem niet verf dan moet ik toch eigenlijk wel zo'n zelfde tafelblad er op maken. Maar deze wilde ik van eiken maken.
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Ik heb hier een serie acacia snijplanken in huis, de gelijkenis is treffend. Durf bijna zeker te zeggen dat het acacia is. Eenzelfde blad erop zetten met dezelfde kleurstelling als de poten wordt lastig (mits je het niet toevallig tegenkomt natuurlijk). Denk dat een contrasterend blad niet eens zo verkeerd zou zijn, maar dat is mijn mening natuurlijk :)
 

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
Voor degene die het nog wilde weten, het is Kurupayra. Een snelle Google-actie leert mij het volgende:
"Kurupayra groeit in Zuid-Amerika en onze bronnen zijn in Paraguay. De boom bereikt een hoogte van 24 meter, met een stamdiameter van 60 tot 90 cm. het produceert bruikbare stammen van ongeveer 7 meter lang. Het kernhout is in het begin vaal bruin, maar wordt, onder invloed van daglicht, donkerder tot rood-bruin."

Eigenlijk vind ik het een beetje jammer om dit hout wit te verven. Zou hier nog animo zijn om te verkopen?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ligt er aan wat je ervoor wil hebben. Die planken en latten kan je overal voor gebruiken het hoeft geen onderstel te blijven hè ;) Maar goed schilderen mag dan een doodzonde zijn, het blijft wel een optie hè.
 

Beens

Actieve deelnemer
23 feb 2013
63
0
Ik heb geen idee wat het geheel waard is. Ik zou er in ieder geval een bedrag voor willen hebben waarvoor ik zelf wat nieuws kan kopen anders kan ik het net zo goed houden :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.