transportfirma

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Iemand die een goede transportfirma kent voor meubels?
Ik moet af en toe meubels verzenden of leveren, als het in België of Nederland is dan lever ik ze zelf met de trailer.
Wat ongeveer even duur uitkomt dan een firma inhuren, zonder het verpakwerk. En betaald worden om een dagje rond te rijden is als vakantie tov een dag in het atelier.
Maar als het gaat om andere landen dan is het te ver en te duur om zelf te leveren.

Laatste verzending was naar zuid-Frankrijk, een 4-tal bedrijven gecontacteerd die ik randomly op google vond. Slechts één antwoord van een Nederlands bedrijf die het werk ook kreeg.
Tot mijn verbazing daagde er opeens een Poolse bestelwagen op zonder waarschuwing, de chauffeur sprak enkel Pools en kende het leveradres niet...

Dus mijn vraag is of iemand een goed adres heeft of kent? Ik ben het beu om uren te verliezen door lukraak offertes te vragen vaak zonder antwoord.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Bij ons op het bedrijf komt altijd hetzelfde transport bedrijf. Wij hebben vaker grotere klussen die een hele vrachtwagen vol zijn. Wij zetten alles op transportkarren en zij komen het ophalen. Geloof zelfs dat er een prijsafspraak tussen de bedrijven is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is er geen internationaal transport bedrijf bij jou inde buurt? Vaak hebben die ook een kleinere bakwagen voor als het maar om een enkel meubel gaat.
 

Dietn

Nieuw lid
11 feb 2013
1
0
Hallo, Als hobbyklusser volg ik dit forum al een tijdje passief om op die manier wat tips en tricks op te doen. Sorry dat dit als mijn eerste post moet gelden, maar ik ken de transportsector goed en wil jullie waarschuwen voor sommige gevaren.... Sommige transportbedrijven/bevrachters plaatsen transportopdrachten op een vrachtbeurs en verkopen op die manier hun transportopdracht door aan een ander bedrijf. Het grootste deel van deze bedrijven zijn betrouwbaar, maar helaas zijn er ook een pak malafide ondernemingen actief in deze sector (geen transportvergunning, verzekering,....). De laatste tijd vooral actief met bestelwagens... Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn soms waardevolle goederen nooit meer terug ziet. Als jullie een transport opdracht plaatsen, dan vraag je best dat zij jullie opdracht niet door charteren en vraag een kenteken. Of je stuurt mij een PB uiteraard ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.