Kops houten snijplank (beuken met slaap)

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Net weer een snijplank af. Ben persoonlijk wel tevreden over deze. Weer eens iets anders dan het dambord effect.
Is als afscheidscadeau voor iemand die met pensioen gaat en van koken houdt.

Ik heb voor de tweede verlijming een paar domino's gebruikt om de onderlinge delen zo vlak mogelijk te houden, dat is me wel goed bevallen. Ik heb anders met verlijmen toch altijd wat moeite om de boel vlak te houden.


IMG_0460.jpg

IMG_0459.jpg

IMG_0452.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_0447.jpg
    IMG_0447.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 309

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen om eerlijk te zijn. Het was een rest stukje hout wat ik met de lintzaag heb verzaagd, was redelijk goed te bewerken. Het heeft wel iets van mahonie, maar leek me op de kop weer een andere structuur te hebben.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Mooie plank maar wat ik me afvraag; is het welverantwoord om een houtsoort met slaap te gebruiken voor een snijplank?
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik ben er nog niet aan uit wat ik er nu van vind. Het ene moment vind ik de plank enigszins rommelig door gebrek aan symmetrie en dan vind ik dat, dat juist wel wat heeft...dus ik geef de plank het voordeel van de twijfel!
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
@Renault. Daar heb ik ook nog even over nagedacht, maar ik moet zeggen dat dit nog zo hard was dat ik er geen kwaad in zie.

Dank voor de verdere reacties.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leuk al die snijplanken, gebruiken jullie ze ook echt ? zoiets lijkt me ook wel leuk om een keer te gaan doen, dan ga ik zeker deze draadjes nog eens nalezen en zeer waarschijnlijk een hoop vragen stellen
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Deze gebruik ik zelf. Maar de meeste die ik heb gemaakt zijn voor anderen. Er zijn veel filmpjes over te vinden op youtube, verder goed te doen hoor.

IMG_0453.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.