aanschaf nieuwe bovenfrees

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Heden ging mijn Bosch frees ter ziele. Machine uit bouwjaar 86 maar in totaal maar een uur of drie gedraaid. Machine ging net als de vorige Bosch steeds langzamer draaien en hierna stilte. Nu wist ik dat 500 watt niet veel vermogen is maar op de freestafel doe ik alleen licht werk. Mijn keus is nu gevallen op de triton 2400 watt. Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de tra 001 en trb 001. Wat voor mij belangrijk is dat ik 8, 1/2 en 12 mm spantangen erbij krijg en dat de handel voor de hoogte instelling erbij zit. Ook wil ik graag de positieve en negatieve punten van deze machine weten.
 

RBeekman

Nieuw lid
14 sep 2013
4
0
Gelderland
Hallo Wim,

Ik heb gisteren ook een Triton 2400 gekocht. Super mooie en krachtige frees, ga je geen spijt van krijgen.
Terug komen op je vraag tra001 en tbr001 zegt mij niks, maar de hoogte instelling zat er bij met spanmoeren 12mm en1/2 de 8mm zit er niet bij. Ik heb ook nog een set kopieerringen mee besteld. Erg handig, vandaag volop mee bezig geweest met groeven frezen. Super frees. O ja er zit ook een losse freesje bij van 12mm.

Gr. Ronald
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Het verschil tussen TRB en TRA wordt hier besproken, de TRB zou een oudere versie zijn. Ik heb een TRA bij Amazon.fr besteld, die waren de goedkoopste (zelfs goedkoper dan Amazon.de ;))
Standaard zijn er alleen de 12mm en 1/2" spantangen bijgeleverd, een 8mm spantang heb ik bij sautershop.de besteld.
Groetjes,
Pascal
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.