Nieuw!!! Gids voor Houtbewerkers

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Forummers,

Ben al een tijdje aan het knutselen met site achter woodworking.nl, die als een soort gouden gids voor houtbewerkers moet werken.

Er kunnen zowel bedrijven als evenementen op gepost worden en de site is bedoeld voor mensen die actief hun bedrijf willen promoten en daar een kleine vergoeding voor over hebben, om zo de kosten van het forum wat te dekken. Het is de bedoeling dat de naw gegevens gratis zijn, maar als een bedrijf meer wil plaatsen, dat daar een kleine vergoeding per maand voor betaald wordt. Bij meer gegevens kun je denken aan een uitgebreide portfolio beschrijving met foto's etc.

Een andere feature is, dat lezers een review kunnen plaatsen, wat handig kan zijn voor andere lezers en/of bezoekers; het is niet de bedoeling dat het een klachtenburo wordt, daar zal ik wel de hand in houden. Elke leverancier heeft wel eens wat met een klant en bijna altijd hebben beide partijen schuld. Wat anders wordt het als b.v. een webwinkel niet levert, dat is handig om te laten weten.

Een hele mooie optie voor bezoekers is de mogelijkheid om op geografische ligging te zoeken. Dus je gaat een dagje naar Arnhem en kunt dan opgeven in een bepaalde straal wat er te doen is.

Mijn uitnodiging is, om eens rond te kijken, een bedrijf te posten etc. Ik sta uiteraard open voor opmerkingen om de zaak te verbeteren. De betaalmodules werken nog niet, alles is nog gratis.

de link naar de Gids voor Houtbewerkers

Ik ben benieuwd!

jaap
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Jaap ik heb net een revieuw geplaatst. Ik vind het een top idee. Hoe zit het met forumleden die geen bedrijf hebben maar op deze manier een groter publiek willen bereiken. Ik denk aan snijplank fetisjsten gereedschapmakers pennendraaiers en schalendraaiers. Natuurlijk alles hobby matig.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@rick gewoon registreren, het kost niks!

@wim dank je, je was er ook wel heel snel bij! Natuurlijk staat het iedereen vrij om zich er op te zetten, maar het gaat wel wat kosten (een paar euro per maand, ben er nog niet helemaal uit, ook hier is advies welkom) maar als daar bekendheid, cq inkomsten tegenover staan is dat ook goed. Er staat overigen een webwinkel in de steigers waar forumleden, maar ook anderen hun spullen, specifiek hun eigengemaakte spullen, te koop aan kunnen bieden. Maar eerst dit afronden!

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Jaap komt e.e.a. voort uit eerdere ideeën die her en der geventileerd zijn in diverse draadjes. Of zit dit in de modules van deze site?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Jaap komt e.e.a. voort uit eerdere ideeën die her en der geventileerd zijn in diverse draadjes. Of zit dit in de modules van deze site?

Deze gids en een winkel staan al een lange tijd op mijn wensenlijstje, heb een aantal keren wat gemaakt toen we in Bangkok zaten, maar was er noot zo tevreden en zeker over. Het scheelt nu we weer in Nederland wonen, althans voor mijn gevoel. Het is allemaal software die los staat van de forumsoftware.

jaap
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Geheel Off topic, maar is het op het forum ook mogelijk om draadjes en/of berichten aan een favorieten lijst toe te voegen.
Sommige topics zijn reuze interessant en wil ik later nog eens nalezen (en dan ben ik vergeten welke het waren)
Ik kan die optie (helaas) niet vinden
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
In het verleden is er door forumleden al een hele lijst van allerlei houtleveranciers opgesteld, om elkaar te helpen.
Het grote gemis daarbij is dat de update van de geografische index in Google Maps van één forumlid afhangt.
Dit is in de ´gids´ veel beter geregeld, omdat elke nieuwe inbreng automatisch op de kaart komt, prima idee dus!

Maar, Jaap, misschien kun je een onduidelijkheid bij mij ophelderen: Je zegt twee dingen: "de site is bedoeld voor mensen die actief hun bedrijf willen promoten en daar een kleine vergoeding voor over hebben" maar ook "Mijn uitnodiging is, om eens rond te kijken, een bedrijf te posten etc.". Dat lijkt een tegenspraak.
Uit je doelstelling heb ik de indruk dat het niet de bedoeling is dat forumleden zelf bedrijven waar ze bijvoorbeeld goede ervaringen mee hebben, gaan inschrijven in de gids, maar dat bedrijven dat zelf doen. Klopt dat?
Risico is dan namelijk dat het animo bij bedrijven hiervoor (initieel) beperkt blijkt te zijn, en de gids niet echt compleet wordt, en zo nooit momentum krijgt.
Als mijn bovenstaande indruk correct is, zou een oplossing kunnen zijn dat forumleden die bedrijven wél gewoon kunnen inschrijven, en dat jij als beheerder het eigenaarschap van een inschrijving overhevelt naar het bedrijf, als dat bedrijf interesse toont om meer te plaatsen dan alleen naw (en webadres neem ik aan). Dan heb je kans dat er wel momentum komt, omdat de gids dan veel sneller groeit. Maar misschien had ik je verkeerd begrepen en is dat al de bedoeling.
Just my two cents.
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Roald, dank voor je bericht, je geeft een mooie gelegenheid om e.e.a. toe te lichten. De site software is zo ingericht, dat je de naw gegevens van een bedrijf kunt posten, ik zou b.v. een bestaand adressenbestand kunnen uploaden. Als iemand zijn bedrijf daar tussen ziet staan, kan hij het account overnemen en updaten of uitbreiden met een omschrijving van zijn activiteiten, portfolio, foto's etc. en dan gaat pas de betaalmode in. Dat laatste overigens alleen als ik het aanzet. Zoals je ook aangeeft is de eerste zorg dat de site goed gevuld raakt met data en zo enige waarde krijgt. Hij draait nu nog in beta en krijgt een eigen domeinnaam, op dit moment is de site ook nog grotendeels onzichtbaar voor zoekmachines.
Dus vandaar mijn uitnodiging om eens rond te kijken, je bedrijf er op te zetten of dat van iemand anders. Ook als de site live gaat, blijft de betaalmodus uitstaan totdat er een goed punt bereikt is. Ik heb altijd gezegd het forum gratis te willen houden en dat zou op deze manier een beetje gefinancierd kunnen worden.
Kijk op de site en post jouw of een ander bedrijf!! En evenementen natuurlijk.

jaap
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Jaap, ik dacht na jouw bericht "laat ik mijn beste beentje voorzetten om die gids gevuld te krijgen", dus had ik er drie bedrijven opgezet.
Zie ik nu dat ze alle drie weer verdwenen zijn... :(
Ik denk dat er wat mis is gegaan met de migratie naar het nieuwe adres...
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
@Roald, de nieuwe domeinnaam voor "Gids voor Houtbewerkers" is http://gidsvoorhoutbewerkers.nl. Je vermeldingen, waarvoor mijn hartelijke dank, waren niet verdwenen, maar verlopen. Ook mijn eigen vermelding van woodworking.nl. Ik heb er geen berichtje van gehad, of niet opgemerkt tussen de grote brij aan berichten die ik krijg met woodworking.nl er in. Het werkt nog niet helemaal naar wens, zeker niet de slag die deels automatisch naar het engels en duits gemaakt moet worden.

jaap
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Aha, dat verklaart het. Het mail-adres dat ik hiervoor gebruik controleer ik niet dagelijks, maar daar stonden inderdaad meldingen dat deze inschrijvingen verlopen waren. Elke 30 dagen bevestigen dus, zal er aan denken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.