mijnwerkhuisje

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
ik ben momenteel ons tuinhuis als werkplek aan het inrichten
zijn er intressante weetjes of dingen die ik zou kunnen gebruiken
alle tips zijn welkom
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
zzzzorg voor een houten vloer, beter voor vallend gereedschap, en ook voor de voeten in de winter.
hg Hugo

Zijn er ook al foto's
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Wanden EN dak isoleren, creeer zoveel mogenlijk bergruimte in de hoogte, dus schappen op zeg 2.0 meter, hier kun je bv kratten op zetten met spullen die je niet vaak gebruikt, tevens kun je er een hout opslag creeren.
Zorg voor ventilatie, erg belangrijk, en, goed hang en sluitwerk :)
Mocht een houten vloer te duur zijn, kun je op je werkplek rubber matten overwegen, een pleister op de wonde tegen optrekkende kou.
Heb zelf met een schuin ooh naar kunstof vloertegels gekeken, mischien is dat ook een optie??
Voldoende verlichting is ook belangrijk, marktplaats staat vol met armaturen, en als het zuinig moet, kun je ook voor led kiezen natuurlijk.
Als je ruimte beperkt is, zou je kunnen overwegen om je werktafel en apparaten op wielen te zetten.
Qua verwarming zijn er ook legio opties.
Als je het vocht welke vrij komt bij verbranding niet in je hut wilt, is een tweedehands gevelkachel mischien een idee.
Hiervoor zijn ombouwsets verkrijgbaar, zodat je bv op butagas kunt gaan stoken.

Ben benieuwd naar je vorderingen, ga je ook foto's plaatsen??? <<<<<hint hint hint :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.698
2.569
Gaanderen
Sinds 1965 hebben wij gaskachels en gevelkachels verkocht. Als iemand een tweedehands wil aanschaffen kijk dan naar het bouwjaar op het gastoestel. Ze gaan niet zolang mee als dat ze branden. De zin hij doet het nog prima hebben we vaak gehoord. Maar bij meting blijkt dat oudere kachels vaak lek zijn. Dus ouder dan 15 jaar niet kopen.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
jaja ik zal vandaag eens een foto nemen van de boel

verwacht er maar niet teveel van
het is een klein tuinhuisje met een betonen gepolierde vloer
ook ben ik totaal niet super goed uitgerust maar beetje bij beetje zal ik ook wel ergens geraken denk ik
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
de eerste foto van de inrichting
het is niet allemaal tot in de puntjes gelukt maar het hangt wel allemaal netjes weg op zijn plaats.
ik heb ook een werktafel gemaakt met wielen met remmen onder zodat ik het overal kan verplaatsen en me rustig kan amuseren

op naar het eerste projectje

WP_20140518_001.jpg
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Een goed begin zo te zien. Maak een los gereeschappaneel als het moet kun je het verplaatsen en als het paneel lelijk word door dat er ander gereedschap op komt door vervanging kun je het hele paneel vervangen.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
nog enkele veranderingen

mijn rollende werktafel, omdat het geen super groot tuinhuis is waarin ik werk heb ik een werktafel gemaakt met wielen die allemaal over een rem beschikken gemaakt.
ook moet ik er het een en ander in kunnen opbergen hier het resultaat mooi is het niet maar ik ben er content van en vind die handig.

WP_20140609_001.jpg

ik had nog wat tijd over en heb vlug iets in elkaar geklopt met wat resthout.
zo kan ik en rol papier en een rol met andere dinges erin hangen en nog wa oude lakens in stukken gescheurd die ik er in kan leggen om ergens vuil af te vegen

WP_20140609_002.jpg
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
dat zijn mijn metalen schragen, ik heb deze gekozen omdat je die gemakkelijk kunt opbergen, als je wil zal ik er eens een foto van op het forum gooien
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik zou zeker een houten vloer leggen. Ik heb gewoon wat rachels op de vloer gelegd en daar underlayment platen op geschroefd. Dat is niet duur. Isoleren wordt vast lastig als je nog enige ruimte binnen wilt overhouden. Maar met een elektrisch straalkacheltje maak ik het makkelijk aangenaam in de winter. 's Zomers is het wel erg heet.

Voordeel van die houten wanden is dat je alles tegen de muur kunt schroeven. Rekje voor de beitels? Even een latje met een paar afstandsblokjes tegen de muur, en je bent al klaar.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
hier zoals beloofd een foto van die metalen schraagjes

WP_20140613_001.jpg

heeft er iemand ervaring met een tormek ???
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
heeft er iemand ervaring met een tormek ???
Ik vind hem geweldig. Met alle respect voor de pro's die op een molen of hun waterstenen uit de hand staan te slijpen want dat is pure ambacht. Maar de tormek doet snel en vooral goed zijn werk. Verschilende merken hebben ondertussen dit procede ook al toegepast en leveren misschien goedkopere alternatieven. Maar ben steeds zeer tevreden op wat de tormek doet. Mooi scherp resultaat.
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
Ik vind hem geweldig. Met alle respect voor de pro's die op een molen of hun waterstenen uit de hand staan te slijpen want dat is pure ambacht. Maar de tormek doet snel en vooral goed zijn werk. Verschilende merken hebben ondertussen dit procede ook al toegepast en leveren misschien goedkopere alternatieven. Maar ben steeds zeer tevreden op wat de tormek doet. Mooi scherp resultaat.

ik heb vroeger in een opleiding beitels leren slijpen maar dat is nu al jaren geleden en ondertussen door het niet meer te doen heb ik die kennis verloren. Ik was er ook niet super goed in maar in die opleiding heb ik een beitel met zo'n tormek mogen slijpen en wat me opviel is me altijd bij gebleven.
dat het gemakkelijker is om beitels en dergelijke te slijpen omdat je met die accessoires zit je kan bijna niet meer verkeerd slijpen.
daarom denk ik zo'n T3 aan te schaffen.
 

PBT

Actieve deelnemer
hier zoals beloofd een foto van die metalen schraagjes

Bekijk bijlage 17518

heeft er iemand ervaring met een tormek ???

Ideale schraagjes! ik heb zo 4 paar, alleen heb ik er een stuk keper op geschroefd zodat ik er overheen kan zagen met de festool zaag. moet wel zeggen dat ze na een jaar dagelijks gebruik toch wel gammel worden, maar ach, ze kosten 25 euro en als ik dat afweeg tegen mijn profijt ervan zijn ze hun geld meer dan waard
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.