Gzocht: werktekening brievenbus

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
lijkt mij simpel genoeg zelf te bouwen zonder tekening, aan de hand van een serie maten uiteraard. Je zou ook iets kunnen tekenen in google sketchup, kan je het mooi naar je eigen wensen en stijl aanpassen. Ik kan zo ook wel iets voor je tekenen, maar dan zou ik moeten weten wat voor maten hout je beschikbaar hebt. Teak, padouk of steigerhout is wel geschikt, kan ook van azobé als je de postbode wilt wegjagen met de geur...
 
Laatst bewerkt:

Foolke

Nieuw lid
9 sep 2013
8
0
lijkt mij simpel genoeg zelf te bouwen zonder tekening, aan de hand van een serie maten uiteraard. Je zou ook iets kunnen tekenen in google sketchup, kan je het mooi naar je eigen wensen en stijl aanpassen. Ik kan zo ook wel iets voor je tekenen, maar dan zou ik moeten weten wat voor maten hout je beschikbaar hebt. Teak, padouk of steigerhout is wel geschikt, kan ook van azobé als je de postbode wilt wegjagen met de geur...
Mijn 2 grootste problemen zijn
a) heb niet onmiddellijk een voorbeeld in de buurt om te meten, dus welke maten?
b) hoe verbindingen maken in de hoeken en waar latjes op elkaar komen, kwestie van de tonnen rekeningen droog te houden
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
even iets geschetst in solidworks...

Naamloos.jpg


is het met dit plaatje ongeveer duidelijk? er staan maten op de site, het bovenblad is ongeveer 54 x 54 cm, hoogte van het geheel is 1,175 meter zonder de sokkel.

als je planken koopt die in elkaar passen (kliklaminaat achtig, maar dan massief kwaliteit hout) en de hoeklatten, hoef je alles alleen nog maar op maat te maken..
 

Foolke

Nieuw lid
9 sep 2013
8
0
@Douwe thx, ziet er inderdaad simpel uit. Onder voorwaarde dat ik die tandgroef planken + hoekprofielen bij de houthandel kan kopen. Anders moet ik die maken op school.
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Het is in de tekening allemaal wat dikker dan je waarschijnlijk bij de bouwmarkt gaat vinden, daarom maak ik eigenlijk alleen een tekening als ik zeker weet dat die maten hout verkrijgbaar zijn. Die planken & hoekprofielen zijn zeker verkrijgbaar bij de bouwmarkt (zeker weten geen padouk, maar wel een andere houtsoort). De sleuf voor de brievenbus en het luikje aan de achterkant moet je nog wel even over peinzen, maar ook dat zal niet vreselijk moeilijk zijn. Als je er niet uit komt laat het maar weten!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ik denk dat ze hier balkjes met sponningen gebruikt hebben.
De latten kan je dan in de mes en groef vast schroeven zodat je de schroeven niet ziet.

brievenbus.jpg

Groeten, Raymond
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.