End Grain Cutting board alla Ikea

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Momenteel ben ik aan het experimenteren met snijplanken, voornamelijk het patroon zoals van finewoodworking.
Na een paar proefstukken vroeg een collega of ik er niet eentje kon maken zoals die van ikea, +-46cmx50cm met een randje voor tegen het werkblad.
Dit kon helaas niet door mijn vandikte bank, dus in twee stukken moeten maken, terug tegen elkaar lijmen met minimaal verschil (wat een uitdaging met de klemmen), en dan proberen die lengte netjes te zagen op de zaagtafel.
Al bij al toch goed gelukt en collega was tevreden.
Hier is een foto tijdens het olien (met olie van Ikea).
Gebruikt hout is Esdoorn, am. noten en beuk.

2013-08-27 22.01.37 (Medium).jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ik denk Titebond Junior

Volgens mij is dit geen titebond maar de eerder voorbij gekomen tietbond, zou prima de junior kunnen zijn :)

Na een paar proefstukken vroeg een collega of ik er niet eentje kon maken zoals die van ikea

Je bent niet geslaagd in je opzet: deze is namelijk veel mooier.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
hehe, bedankt allemaal, het is idd niet de lijm maar de left overs van mijn twee kleine schatten, zonder wie ik al menig snijplank meer had kunnen maken ;)

Momenteel is mijn buik wel vol van snijplanken en vooral het schuren op het einde, dus eerste projectje is een werkbank maken waar ik beter kan op frezen, schuren etc, dan op mijn combine omgevormt tot tijdelijke werkbank.

Nadien zou ik wel eens wat moeilijkere snijplaknen willen maken met een andere structuur, maar is nog een verre toekomst
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.