Haalmes, een echt Flier.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Mijn nieuwe haalmes, een echte Flier. Kwam per post en ziet er prachtig uit, Wilco is niet alleen goede houtbewerker, het metalen deel ziet er ook prima uit. Het haalmes ligt nu nog in de kast te pronken, maar krijgt, als onze spullen weer thuis zijn, een mooi plekje in mijn gereedschapskast. 1 kleine teleurstelling is er wel, er staat nergens een teken op dat het een echte Wilco Flier is, dus op dit moment is de toekomstige antiquaire waarde zeer gering.

jaap

haalmes 1.jpg

haalmes 2.jpg

haalmes 3.jpg
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Inderdaad een héél mooi stuk gereedschap. Een signature in het metaal geëtst zou het nog mooier kunnen maken. Misschien dat dit naderhand nog kan worden aangebracht.
Groetjes,
Pascal
 
A

Athanor

Guest
Mooi gereedschap Jaap en een goed merk! Is vast het begin van een te vullen vitrinekast waar de eigenaar 's avonds met plezier naar kan kijken.....

Fons
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Fijn dat het haalmes goed is aangekomen! Nog mooier natuurlijk dat hij je ook goed bevalt!

Wat betreft het logo, ik heb nog geen goede manier gevonden om mijn naam snel in het staal te krijgen. Ik heb een poging ondernomen door middel van etsen, maar de kwaliteit van de ets was te slecht en ruïneerde eigenlijk meer het gereedschap dan dat het mooier maakte. Ook ging het te vaak mis en kreeg ik een slechte afdruk. En omdat ik vind dat een logo iets toe moet voegen ipv afbreuk te doen heb ik op de tot nu toe gemaakte gereedschappen geen logo geplaatst, ook bij het logo ga ik voor kwaliteit. Mocht ik in de toekomst een goede methode vinden ben ik zeker bereid om je haalmes alsnog te signeren! ;-)

@ Roeland: mijn brandstempels zijn veel te groot voor dit soort werk.

Mochten er nog meer mensen belangstelling hebben voor een dergelijk haalmes, stuur me dan een PB.
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Sinds kort heb ik ook een website (blog) speciaal gericht op mijn gereedschap activiteiten: http://wilcoflier-toolworks.blogspot.nl

Sinds ik enkele van mijn gereedschappen op enkele Engelstalige fora heb gezet, kreeg ik steeds meer verzoeken om een website en tevens ook veel verzoeken om min gereedschappen te koop aan te bieden. Hoe ik dat laatste exact ga aankleden weet ik nog niet, maar het eerste punt is dus al in uitvoering. ;-)

Neem eens een kijkje!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.