Emco-rex B20 vlak en vandiktebank

Bouwe

Nieuw lid
4 jan 2013
2
0
Beste Forum lezers,

Sinds een tijdje ben ik mij aan het verdiepen in het maken van houten meubels. Om naast mijn handgereedschap ook mijn machinepark wat uit te breiden ben ik opzoek naar een budget vriendelijke vlak en vandiktebank (uiteraard blijf ik oefenen in het met de hand vlakken van planken).

Ik kan van iemand een EMCO-REX B 20 overnemen, vraagprijs €175,-.
Nu vindt ik weinig info over deze machine daarom heb ik de volgende vragen.

- zijn er mensen die ervaring hebben met deze machine?
- er vanuit gaande dat de machine in een redelijke staat verkeerd, is de prijs dan redelijk of adviseren jullie om door te sparen voor een andere machine?

Ik hoop dat jullie nog wat goed advies voor mij hebben.

vriendelijke groet,

Bouwe
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Het merk EMCO is wel goed en komt uit Oostenrijk, in het verleden maakten ze vele machines en gereedschappen. Ik heb zelf van EMCO een Unimat 4 draaibank (metaal) en een oude lintzaag die ik aan het opknappen ben.
Alleen zijn ze omstreeks 2010 failliet gegaan en overgenomen door een ander groot bedrijf in Oostenrijk.
http://www.made-in-europe.nu/2011/12/emco-in-handen-oostenrijks-familiebedrijf/
Volgens mij maken ze daar nu alleen nog maar metaaldraaibanken (o.a. CNC).
Het probleem van oude EMCO machines is dat daarvan nagenoeg geen (nieuwe) onderdelen te vinden zijn.

Mvg.
 

Bouwe

Nieuw lid
4 jan 2013
2
0
Beste Spaander,

Bedankt voor je reactie en de toegevoegde link. Na gisteravond lang het internet te hebben afgestruind heb ik uiteindelijk nog wel wat onderdelen kunnen vinden en heb ik zelfs een Engelse handleiding gevonden (ingescand).
Ik denk dat ik er morgen maar eens een kijkje ga nemen als ik toch al in de buurt ben, met mijn budget zijn de keuzes beperkt en ik verwacht nog wel iets met de prijs te kunnen doen.

Vriendelijke groet,

bouwe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.