ADVIES GEVRAAGD freestafel inlegplaat

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Nu ik een tijdje bezig ben geweest met de freestafel is de tijd aangebroken om de inlegplaat in te gaan frezen. Wat is de correcte en beste manier om dat voor elkaar te krijgen. Let wel ik ben echt een leek. Ik heb een plaat 6mm plaat trespa op een 18mm MDF plaat gelijmd. Hoe ga ik nu te werk om de plaat er precies in te krijgen zonder rare hakken of ruimte tussen de inleg plaat en het werkblad.
 

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Ik heb op youtube een aantal filmpjes gevonden. Kan ik met een houtfrees ook trespa frezen?
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik heb op youtube een aantal filmpjes gevonden. Kan ik met een houtfrees ook trespa frezen?
Ik zou het niet doen. Trespa verbrandt volgens mij snel.
Ik zou met een decoupeerzaag gaan zagen en dan met een bandschuurmachine de boel pas maken.
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
of een goedkoop kopieerfreesje regelen, dan eerst met decoupeerzaag grof uitzagen en dan de restjes met de kopieerfrees doen
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Trespa is heel goed te frezen, niet teveel materiaal in één keer afnemen (dus in meerdere gangen) en je krijgt een prima resultaat.

groeten,
Patrick
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Bij trespa moet je wel hoogwaardige kwaliteit frezen gebruiken en niet de hele goedkope. De standtijd is bij deze frezen niet erg lang. Ik heb er al eens een op gebroken.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Trespa is heel goed te frezen. Niet te veel in een keer afnemen, je echter het zelfde toerental als in hout aanhouden.
 

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0